فرماندار شهرستان میبد در جریان بازدید از دفتر ایسنا - منطقه یزد، ضمن تشريح محورهاي توسعه اين شهرستان به سئولاتي كه پيرامون حواشي بخش صنعت اين شهرستان وجود دارد، پاسخ گفت.
کد خبر: ۳۵۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 31 December 2016

به گزارش تابناک یزد،«حسین فلاح یخدانی»  اظهار کرد: محورهای توسعه شهرستان میبد با توجه به ظرفیت‎‎ها و پتانسیل‎‎های موجود شامل «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری»، «آموزش عالی و توسعه کمی و کیفی آن» و «توسعه صنعت» تعریف شده و خوشبختانه در هر سه محور نيز شاخص استان محسوب مي‌شود.

وی در مورد ظرفیت‏های این شهرستان در موضوع توسعه گردشگری میبد به وجود 600 هکتار بافت تاریخی و تک‎‎بناهای متعدد قدیمی، برخی صنایع دستی شاخص مانند سفالگری، زیلوبافی و موتابی اشاره کرد که سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جذب این شهرستان می‎‎کند.

فلاح همچنين وجود 12 مرکز آموزشی در این شهرستان را نیز پتانسیل قابل توجهی خواند که با وجود این که در سال‎‎های اخیر با مشکلاتی نظیر کاهش دانشجو مواجه بوده است ولي به عنوان یکی از محورهای توسعه شهرستان در نظر گرفته شده و اقدامات موثری نیز برای تقویت و ارتقای کمی و کیفی آن صورت گرفته يا در حال انجام است.

وی در مورد جايگاه صنعت اين شهرستان نیز از توليد  25 درصد کاشی و سرامیک کشور در ميبد خبر داد و اظهار كرد: نکته حائز اهمیت در این خصوص بومي‌سازي شدن کامل این صنعت در شهرستان است به نحوی که قیمت تمام شده تولیدات شهرستان را به مراتب نسبت به سایر مناطق کشور کاهش داده است.

راه‌اندازي مجدد فولاد ميبد تا پايان سال

فرماندار در مورد آخرين وضعيت صنعت فولاد در اين شهرستان نيز خاطرنشان كرد: البته در مقطعی صنعت فولاد در شهرستان با مشارکت سرمایه‎‎گذاران بخش خصوصی و مردم شکل گرفت ولی در ادامه درگیر یک‎‎سری مسائل مدیریتی و نهایتاً نیز به صورت عملی منجر به تعطیلی این صنعت برای قریب یک دهه شد.

وی اضافه كرد: با پيگير‌هايي كه در شهرستان انجام شد، اخیراً گروهی برای سرمایه‎‎گذاری در این صنعت ورود کردند و با خریداری سهم شریک خارجی واحد فولاد میبد، پیگیر راه‎‎اندازی مجدد اين مجموعه هستند و در حال حاضر نيز خوشبختانه قریب 100 کارشناس فنی در این واحد در حال فعالیت هستند كه امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره‎‎برداری از آن با اشتغالزایی 400 نفر باشیم.

فلاح در مورد این که برخی از شهروندان میبدی نسبت به آلایندگی صنایع این شهرستان گلايه‎‎مند هستند، اظهار کرد: آلایندگی محیط زیستی صنایع تنها مختص شهرستان میبد نیست بلکه دشت اردکان - یزد که میبد نیز در آن واقع شده از این آلودگی‏‏ها رنج می‎‎برد و لذا اگر قرار باشد که در این رابطه به ویژه در مورد آلایندگی‎‎های صنعتی تصمیمی اساسی اخذ شود باید تمام شهرستان‎‎های واقع در این محور، ملزم به رعایت آن شوند.

وی تاکید کرد: اهتمام به موضوع محیط زیست نباید آلوده به سیاست «یک بام و دو هوا» شود و مسائلی مانند لابی‎‎گری افراد باعث شود که کسی آن را نقض کند.

عدم صدور مجوز فعاليت صنايع آلاينده در شهرستان

فرماندار با بیان این که در دولت تدبیر و امید هیچ مجوزی برای ایجاد واحدهای آلاینده در شهرستان صادر نشده است، متذکر شد: هر چند رکود اقتصادی باعث کاهش این تقاضاي ايجاد واحدهاي صنعتي شد، ولی مراجعاتی نیز در این رابطه وجود داشته كه در مورد واحدهاي آلاينده تاكنون مجوزی صادر نكرده‌ايم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار