رئیس دانشکده طب سنتی علوم پزشکی یزد با اشاره به دقت مردم در مراجعه به متخصصان طب سنتی گفت: عطش مردم به سمت طب سنتی و مصرف داروهای گیاهی است.
کد خبر: ۳۵۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳ 01 January 2017

به گزارش تابناک یزد،مجید امتیازی  در نشست خبری با اصحاب رسانه با هدف بسیج اطلاع‌رسانی تغذیه با محوریت کاهش مصرف قند، نمک و چربی اظهار داشت: طب سنتی یکی از چالش‌های جامعه امروز است که برخی از اعتقادات و باورهای مردم سوء استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های طب سنتی نیز از این ناحیه است ادامه داد: نقش رسانه به عنوان بالاترین رکن در سواد سلامت مردم است و اگر مردم آگاه باشند برخی نمی‌توانند از مردم سوء استفاده کنند.

رئیس دانشکده طب سنتی علوم پزشکی یزد با تاکیدبر اینکه طب سنتی یک رشته تخصصی است اضافه کرد: باید در هر زمینه‌ای به متخصص آن مراجعه کرد همانگونه که برای ارتوپد به جراح مغز و اعصاب مراجعه نمی‌کنیم در حوزه طب سنتی هم همین است و نباید به هرکسی مراجعه کرد.

وی با تاکیدبر اینکه قبل از مراجعه به مدعیان طب سنتی باید استعلام کرد و سپس اقدام به مراجعه داشت گفت: متاسفانه در یزد هم افرادی فعالیت می‌کنند که نه سواد آن را دارند و نه سررشته‌ای در این زمینه داشته‌اند.

امتیازی با اشاره به اینکه حتی قوانینی برای جلوگیری از کار این افراد و برخورد با متخلفان وجود ندارد عنوان کرد: باید رسانه‌ها در این زمینه حساس بوده و مردم را نیز حساس کنند که موثرترین راه مقابله با متخلفان نیز افزایش سطح آگاهی مردم است.

وی با بیان اینکه تعداد متخصصان طب سنتی و تغذیه در یزد به 20 نفر هم نمی‌رسد افزود: متاسفانه کسانی که بدون مجوز و سواد تخصصی در این حیطه فعالیت می‌کنند بیشتر از 100 نفر است.

رئیس دانشکده طب سنتی گفت: متاسفانه به همین دلیل خیلی از محتواهایی که در این حوزه به مردم داده می‌شود مورد تایید نیست و پشتوانه علمی ندارد.

وی پیشگیری را مهمترین رکن طب سنتی دانست و عنوان کرد: متاسفانه نقص اطلاعاتی مردم بیشترین آسیب را می‌زند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار