رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به فعالیت های علمی در دانشکده طب سنتی استان یزد گفت: بیش از یکصد فرد غیر متخصص در زمینه طب سنتی در استان یزد فعالیت می کنند.
کد خبر: ۳۵۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 01 January 2017

به گزارش تابناک یزد،مجید امتیازی، رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی یزد  گفت: طب سنتی یکی از اصولی ترین بحث ها و چالشی مهم در جامعه امروزی است زیرا این رشته به صورت علمی سعی دارد تا زندگی سالم را در شیوه طب سنتی در جامعه ترویج دهد.

 

وی افزود: بسیترین آسیب طب سنتی در خصوص باورهای اشتباه در بین مردم است که نقش رسانه بسیار می تواند در این راستا اثر گذار باشد زیرا برخی از افراد به صورت غیر متخصصانه و غیر علمی فعالیت هایی داشته اند که ممکن است به مردم آسیب برساند.

 

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد:  ما در استان یزد دانشکده طب سنتی داریم که در کشور جز معدود دانشکده ها است و تحقیقات و فعالیت های متعددی داشته ایم که در این راستا معتقدیم که باید حوزه های طب سنتی به صورت علمی را در جامعه افزایش دهیم.

 

امتیازی ادامه داد: ما میتوانیم با فرهنگ سازی اطلاعات صحیح در جامعه، زمینه را برای کاهش مشکلات ایجاد کنیم و با آگاهی دادن به مردم از بسیاری از مبناهای نادرست جلوگیری کنیم.

 

وی افزود: تعداد متخصص تغذبه و طب سنتی در استان یزد کمتر از 20 نفر است ولی در حالی که افراد سنتی و بدون سواد ممکن است که به یکصد نفر برسد که این مشکلی برای جامعه طب سنتی است.

 

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: مهمترین کاری که میتوان انجام داد از طریق رسانه ها است زیرا فراگیری رسانه ها و ارائه اطلاعات در جامعه بسیار زیاد است و مردم از این طریق میتوانند آگاهی پیدا می کنند.

شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار