استاد دانشگاه يزد با اشاره به برخي ويژگي‌هاي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: احساس تكليف و مسؤوليت‌پذيري در اين عالم مبارز بسيار قوي بود.
کد خبر: ۳۶۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 14 January 2017
به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام علی‌محمد میرجلیلی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که با میزبانی اعضای شورای اسلامی شهر شاهدیه و شهرداری در مسجد جامع ابرندآباد برگزار شد، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره مورد اعتماد مردم بود و در بسیاری از رویدادهای حساس انقلاب نقش تعیین کننده‌ای داشت.

وی ادامه داد: انسان‌های بسیاری در این دنیا زندگی می‌کنند اما بسیاری از آنها هیچ اثری در جامعه ندارند اما انسان مؤمن به ویژه انسان عالم، اثرگذاری بالایی در جامعه دارد.

استاد دانشگاه یزد افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره از یاران نزدیک امام راحل بود و برای انقلاب زحمات بسیاری کشید و بر اساس فرموده قرآن، باید اقدامات نیک و بد انسان‌ها را کنار هم دید.

وی افزود: دوران ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سخت‌ترین دوره‌های مدیریتی کشور بود زیرا جنگ به تازگی به پایان رسیده و کشور دچار خرابی‌های بسیاری شده بود اما در این دوره که به عنوان دولت سازندگی نامگذاری شد، اقدامات عمرانی بسیاری انجام شد همچنین در زمینه علمی نیز اقدامات چشمگیری صورت گرفت.

میرجلیلی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هر کجا در انقلاب احساس تکلیف کرد، حضور داشت و از هیچ تلاشی مضایقه نکرد و هم زمانی که در قم حضور داشت یا بعد از پیروزی انقلاب، همواره از یاران نزدیک امام خمینی (ره) بود و بعد از رحلت امام نیز از یاوران نزدیک مقام معظم رهبری بود.

عضو شورای شهر شاهدیه نیز در این مراسم اظهار داشت: برگزاری این مجلس بزرگداشت پاسداشت زحمات و تلاش‌های مردی است که همه داشته‌های خود را در راه اسلام و انقلاب هزینه کرد.

عباسعلی میرجلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر بیان کرد: در سال جاری همچون سال گذشته مسابقات مختلفی با همکاری مدیران مدارس و کانون فرهنگی گردفرامرز برگزار می‌شود که از همه شهروندان شهر شاهدیه درخواست داریم طرح‌ها و پیشنهادات خود را به دبیرخانه شورای شهر یا کتابخانه شهدای شاهدیه تحویل دهند.

وی ادامه داد: دیدار با خانوده‌های معظم شهدا، امام جمعه، گلباران گلزار شهدا و برگزاری مسابقات مختلف از برنامه‌های دهه فجر امسال است و در صورتی که شهروندان پیشنهادی دارند از آن استقبال خواهیم کرد.

رئیس کیسیون فرهنگی شورای شهر شاهدیه گفت: با توجه به اینکه محل کتابخانه شهدای شاهدیه کمبودهایی دارد، بنابراین برای رفع مشکل فضای فیزیکی در حال پیگیری هستیم.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود 4 زورخانه فعال در شهر شاهدیه، همایش آواهای زورخانه‌ای با حضور یکی از اساتید کشوری در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

مرثیه‌سرایی و قرائت قرآن از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با حضور اهالی شهر شاهدیه، امام جمعه و ائمه جماعات و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار در مسجد جامع ابرندآباد برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار