کد خبر: ۴۵۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 03 July 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر کل سازمان فنی‌وحرفه‌ای یزد با بیان این که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حلقه‌های موثر در رفع بیکاری جوانان است، گفت: بیش از 90 درصد کارجویان مراجعه کننده به مراکز فنی و حرفه‌ای مشغول به کار می‌شوند.

«علی‌آقا افضلی»  با بیان این که آموزش در زندان و کانون‌های تربیتی یکی از بخش‌های آموزشی سازمان فنی‌وحرفه‌ای است، اظهار کرد: از آنجا که بیکاری و فقدان مهارت یکی از علل گرایش به بزهکاری و خلاف است، داشتن مهارت فردی علاوه بر ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال به تقویت شخصیت فرد نیز کمک می‌کند .

وی افزود: در این راستا سازمان فنی‌وحرفه‌ای با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای آموزش زندانیان را در دستور کار خود قرار داده تا علاوه بر ارتقای مهارت فردی زندانیان با فروش صنایع دستی تولید شده توسط آنها شرایط مطلوبی برای ادامه زندگی در خارج از زندان برای آنها فراهم سازد.

افضلی در ادامه با بیان این که زندانیان می‌توانند یک منبع درآمد برای خود و خانواده‌شان در زندان داشته باشند گفت: این افراد پس از آزاد شدن نیز می‌توانند با توجه به مهارتی که دارند از تعاونی زندان‌ها وام بگیرند و برای خود شغل پایدار ایجاد کنند .

مدیر کل سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان یزد با اشاره به رهگیری شغلی آموزش دیدگان اظهار کرد: در مجموع از پنج هزارو 694نفر رهگیری شدند که از این تعداد سه هزارو 147 نفر غیر کارجو بودند که فقط به قصد ارتقای مهارت فردی در دوره‌های آموزشی شرکت کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از دو هزارو 547 نفر باقی مانده، یک هزارو 136 نفر قبلا شاغل بودند که برای ارتقای سطح مهارت، آموزش دیدند .

افضلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که از یک هزار و 411 نفر باقی مانده هزار و 10 نفر مشغول به کار شدند،خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد افراد کارجویی که به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کردند مشغول به فعالیت و دارای مشاغل پایدار شدند.

وی با بیان این که در سال گذشته بالغ بر 430 حرفه در بخش دولتی و خصوصی آموزش داده شده است بیان کرد: این افراد توانسته‌اند با توجه به همان رشته‌ای که مدنظرشان بوده آموزش‌های لازم را کسب کنند .

مدیرکل فنی و حرفه‌ای یزد با اشاره به این که بخشی از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای سفارش محورند، اظهار کرد: این شفارشات ممکن است از طرف دانشگاه برای طیف خاصی از دانشجویان برگزار شود یا از طرف صنایع برای ارتقای سطح مهارت افرادی که تحت پوشش دارند .

وی سفارش محور بودن را یکی از شیوه های موثر آموزشی در راستای تقویت مهارت افراد دانست و بیان کرد: در این شیوه افراد جویای کار با توجه به نیازهای شغلی و بازاری که در جامعه احساس کردند درخواست برگزاری دوره های آموزشی می دهند.

افضلی بیان‌کرد: با توجه به این که امسال، سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده، آموزش‌ها را بیش‌تر به سمت‌وسویی می‌بریم که مورد نیاز صنایع باشد و منجر به تولید گردد .

مدیر کل سازمان فنی‌وحرفه‌ای در ادامه با اشاره به ابلاغ جذب حداکثر سه کارآموز فنی و حرفه‌ای توسط بنگاه‌های اقتصادی، افزود: آموزش‌ها طبق استانداردهای سازمان فنی و حرفه‌ای است و در نهایت با برگزاری امتحان به افراد مدرک داده می‌شود .

وی با بیان این که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از حلقه‌های موثر در رفع مشکل بیکاری جوانان است خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد افرادی که دارای هنر یا مهارت خاصی هستند خیلی بهتر توانسته‌اند جذب بازار کار شوند یا کارآفرینی کنند .

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این که تحصیلات دانشگاهی بسیاری از فارغ التحصیلان نمی‌تواند نیازهای صنایع کشور را برآورده کند گفت: دانشجویانی که علاقه دارند بعد از پایان درس در رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند می‌توانند با مراجعه به مراکز فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور آموزش‌های مهارتی متناسب با رشته خود فراگیرند و وارد بازار کار شوند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار