معاون دادگستری یزد:
مراسم اختتامیه دوره اول و افتتاحیه دوره دوم برگزاری طرح امید در زندان یزد با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد، مسئولان زندان یزد، مدرسین طرح امید و جمعی از مددجویان زندان مرکزی یزد روز گذشته برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 16 June 2015
به گزارش تابناک یزد، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد در این مراسم اظهار داشت: دوره مدیریت مهارت و دانش رفتار را طرح امید نامگذاری کرده اند تا به تولید و ترویج دانش، آداب و اخلاق و مهارت‌های زندگی برای افراد مختلف اجتماع بپردازد.

سید علی اصغر رفاهی افزود: این طرح برای افراد در معرض بزه و آسیب‌های اجتماعی و اصلاح و تربیت افراد بزه‌دیده و همچنین پیشگیری از تکرار جرم نیز بسیار مفید است.

وی ابراز داشت: یکی از وظایف ذاتی دادگستری تعقیب مجرمین است اما دستگاه قضا همچنانکه به وظیفه تعقیب خود می پردازد به بحث پیشگیری هم بها می دهد.

این مقام قضایی ادامه داد: اصل پیشگیری از جرم، پیشگیری کیفری نیست، بلکه اساس پیشگیری، پیشگیری های اولیه یا پیشگیری های فرهنگی است یعنی تمام سعی ما باید در این باشد که یک فرد به سمت جرم یا آسیب کشیده نشود نه اینکه پس از آلوده شدن افراد بدنبال اصلاح او باشیم.

وی طرح امید را یکی از طرح های موفق در راستای پیشگیری های فرهنگی دانست و تصریح کرد: انسان ذاتا پاک آفریده شده است وطرح امید سعی دارد انسان را به اصل خود باز گرداند.

وی گفت: اگر کسی پس از طی دوران محکومیت خود و پس از آزادی دوباره به سمت بزهکاری رفت مشخص می شود که هدف زندان برآورده نشده است.

رفاهی، ثمره و نتیجه طرح امید را تحول در مددجویان دانست و اظهار امیدواری کرد: با کمک مرکز مراقبت پس از خروج زندانیان و همکاری اتاق بازرگانی و سایر نهاد های مرتبط مدد جویان فاقد شغل به سمت شغلی مناسب و آبرومند هدایت شوند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام اصغر ملانوری مسئول اداره فرهنگی زندان یزد طی سخنانی اظهار داشت: طرح امید باعث پویایی نشاط وعامل تغییر نگرش و رفتار در مددجویان بوده است.

شایان ذکر است در دوره اول اجرای این طرح در زندان یزد 280 نفر از مددجویان در 14 گروه به مدت 30 ساعت تحت پوشش قرار گرفتند و در انتهای مراسم از مدرسین طرح امید در زندان که همه روحانی بودند تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار