راشد یزدی در جمع مسئولان قضایی یزد:
خطیب شهیر یزدی گفت: اگر قوه قضاییه به درستی کار کند و بر مبنای قانون با فساد برخورد و احقاق حق نماید، مملکت نیز آرام و در مسیر درست پیشرفت خواهد کرد.
کد خبر: ۴۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 16 June 2015
به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی با بیان این مطلب در جمع قضات و کارکنان دادگستری و سازمان های تابعه قوه قضائیه در استان افزود: پذیرفتن هر شغلی در نظام اسلامی مشروط به دانستن، توانستن وخواستن است و باید با داشتن تخصص و مدیریت شغل را قبول کرد.

وی با بیان اینکه در مکتب اسلام دانستن پایه و اساس توانستن است، اظهار داشت: هر کس بخواهد شغلی را بپذیرد چه در سطوح بالا نظیر وزارت، قضاوت و ... یا چه در سطح پائین باید به اندازه کافی دانش شغلی را داشته باشد و در عین حال بتواند و بخواهد که از علم مدیریتی استفاده کافی داشته باشد.

حجت الاسلام راشد یزدی افزود: بنا بر حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، پذیرفتن مسئولیت از جانب فردی که نه آگاهی از آن دارد و نه می تواند آن را انجام دهد خیانت محسوب می شود وآن فرد ملعون است.

وی، قضاوت را در میان مشاغل از حساس ترین شغل ها دانست و گفت: قضاوت متن اسلام است و قاضی باید اسلام را بشناسد و با قوانین اسلامی آشنا باشد تا بتواند قضاوت کند.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی تصریح کرد: شناخت و معرفت اسلام نیز باید علمی وعمقی باشد چرا که دین اسلام نیز بر مبنای علمی استوار است.

وی با تاکید بر اینکه در عصر علم و پیشرفت های علمی بسر می بریم، خاطر نشان کرد : اسلام و قوانین اسلامی امروز باید از طریق علم وکتاب به جهانیان ارائه شود.

وی در ادامه گفت: دستگاه قضایی یک دستگاه عادی نیست بنابراین قضات این دستگاه نیز باید افراد عالم به دین باشند و بر پایه علم به دین و اسلام، قضاوت نمایند.

این استاد اخلاق افزود: دربین تمام ادیان، هیچ دینی به اندازه دین مبین اسلام بر مبنای فلسفی و علمی استوار نیست و با همین روش خدا را به مردم شناسانده است در حالیکه در سایر ادیان با آوردن معجزه و از طریق حسی خداوند را به مردم می شناساندند.

وی با اشاره به اینکه بازکردن گرهی از کار مسلمانان و حل اختلاف آنها عبادت است و ثوابی دارد که فقط خداوند متعال می داند تاکید کرد: اخلاص در عمل و خدمت به خلق برای رضایت خداوند راه اخلاقی و اسلامی است که انسان را در زمینه کاری تقویت می کند و باعث می شود که کار قضاوت خستگی ناپذیر، نشاط آور و لذت بخش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با تأکید بر اینکه شغل قضاوت بازنشستگی ندارد افزود: دستگاه قضایی باید همواره از تجربه و علمی که قضات در طول خدمت خود کسب کرده اند استفاده نماید.

وی تصریح کرد : براساس آموزه های دینی و فرمایشات ائمه اطهار، قضات باید در حالت غضب و عصبانیت از قضاوت بپرهیزند و سعی کنند آرامش داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در خاتمه با بیان اینکه امید مردم به دستگاه قضایی زیاد است افزود: از نظر من قوه قضائیه موتور حرکت کشور است و اگر به درستی کار کند و با فساد برخورد و احقاق حقوق نماید مملکت نیز آرام و در مسیر درست خود پیشرفت می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار