رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد استان یزد درزمینه منابع آبی با وضعیت خوبی روبه‌رو نیست و با خشک‌سالی‌های متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند.
کد خبر: ۵۰۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 27 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»سید جمال سجادی پوردر همایش استحصال آب و اقتصاد مقاومتی با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: اهمیت آب امروزه نه‌تنها در استان یزد بلکه کل کشور را قرارگرفته است و به‌نوعی یکی از عوامل تأثیرگذار در توسعه همه حوزه‌ها، مسئله آب است.

وی با اشاره اینکه استان یزد درزمینه منابع آبی با وضعیت خوبی روبه‌رو نیست و با خشک‌سالی‌های متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند، افزود: همه این‌ کم‌آبی‌ها و خشک‌سالی‌ها به‌غفلت‌های صورت گرفته در زمان گذشته بازمی‌گردد که در حال حاضر صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری ازجمله راهکارهای جلوگیری از خشک‌سالی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بابیان اینکه درمجموع کشور ایران با مشکل کم‌آبی روبه‌رو است، تصریح کرد: متوسط بارندگی در کل کشور به‌صورت میانگین حدود 250 میلی‌متر بارندگی است و یک‌سوم متوسط جهانی بوده و این رقم روزبه‌روز در حال کاهش است، در حال حاضر امروز پیامدهای این کم‌آبی آن‌قدر پیشرفت کرده است که در استان یزد بارش بلندمدت از 110 میلی‌متر به 82 میلی‌متر رسیده است.

وی اصلاح الگو در ترکیب کشت محصولات زراعی و باغی را از اولویت‌های جهاد کشاورزی استان در سال زارعی جدید عنوان کرد و اظهار داشت: حجم بارش‌ها در استان به‌شدت کاهش پیداکرده است و قطعاً باید بتوانیم متناسب با حجم بارش‌ها رویکردهایمان را در همه حوزه‌ها عوض کنیم.

سجادی پور با تأکید بر اینکه در همه حوزه‌ها باید حرکت و جهت‌گیری توسعه استان بر مبنای توسعه آب باشد و به‌نوعی بتوانیم این اقلیم را پایدار نگه‌داریم، تصریح کرد: امروزه تغییر اقلیم که در حال اتفاق است؛ به‌طوری‌که 15 درصد جمعیت ما در روستاها و 85 درصد شهرنشین و حاشیه‌نشین هستند که این خود نشان از این است که روستاها در حال خشک شدن و به‌نوعی تخلیه می‌شود و کشاورزی در آنجا دچار آسیب می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار