مدیرکل گمرک استان یزد اعلام کرد : عراق مقصد اصلی کالاهای صادراتی استان یزد است و در دو ماهه نخست سال جاری 61 درصد ارزش کالاهای صادراتی این استان به این کشور صادر شد.
کد خبر: ۵۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 21 June 2015
به گزارش تابناک یزدسید اصغر چاوشی زاده گفت : در دو ماه امسال کل ارزش صادرات گمرک یزد به عراق 52 میلیون و 646 هزار و 389 دلار بوده است.

وی با بیان اینکه افغانستان پس از عراق مقصد بعدی کالاهای صادراتی یزد است ، اظهار کرد: پاکستان، هند، قطر، روسیه و گرجستان به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیرکل گمرک یزد افزود: در دو ماهه نخست سال جاری 279 هزار و 435 تن کالا به ارزش 85 میلیون و 955 هزار و 464 دلار به خارج کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 15 درصد و از حیث ارزش 11 درصد رشد را نشان می دهد.

این مسوول ، از کسب رتبه 12 این اداره کل در 2 ماهه نخست سال جاری در بین 111 گمرک صادراتی کشور رتبه 12 خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که تعدادی از این 12 گمرک مرزی هستند که به دلیل شرایط خاص آنها طبیعتا جایگاه ممتازی دارند.

چاووشی زاده همچنین از کاشی و سرامیک به عنوان عمده ترین کالای صادراتی این استان در 2 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در 2 ماهه نخست سال جاری 52 میلیون و 499 هزار و 638 دلار کاشی و سرامیک به خارج از کشور صادر شده که 61 درصد ارزش کالاهای صادراتی استان یزد را به خود اختصاص می دهد.

به گفته مدیرکل گمرک استان یزد، وزن کاشی های صادراتی گمرک یزد در این مدت معادل 239 هزار و 876 تن بوده که 86 درصد کل وزن کالاهای صادراتی این استان را به خود اختصاص داده است.

وی شیشه ساختمانی، هیدروکربن، نایلون، سنگ مصنوعی، پسته و مغز پسته، سیم و کابل، میلگرد، اکسید مولیبدن و ظروف شیشه ای را به ترتیب عمده ترین کالاهای صادراتی گمرک یزد در دو ماهه نخست سال جاری بعد از کاشی و سرامیک ذکر کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار