مسئول امور ایثارگران دادگستری یزد:
همایش سراسری تجلیل از ایثارگران دستگاه قضایی استان یزد و سازمان‌های تابعه به مناسبت هفته قوه قضاييه برگزار شد .
کد خبر: ۵۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 27 June 2015
به گزارش تابناک یزد "حمید سفید" مسئول امور ایثارگران دادگستری استان یزد در این همایش با تاکید بر این که ایثارگران در جبهه های جنگ حماسه آفریدند، اظهار كرد: روحیه ایثارگری باید در جامعه تقویت شود و در سایر جبهه‌ها و برخورد با ارباب رجوع نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وي با تاکید بر فراهم آوردن زمینه در جامعه برای استفاده ایثارگران از مزایای قانونی خود طبق قوانین مصوب، گفت: همچنین انتظار می‌رود ایثارگران و عزیزانی که در طول هشت سال دفاع مقدس حضور داشته‌اند، خاطرات و رشادت‌های خود از جنگ را به ثبت برسانند تا به عنوان الگو برای نسل‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

این مقام مسئول 36 درصد از پرسنل دادگستری را از خانواده معظم شهدا و ایثارگران عنوان كرد و افزود: 44 نفر از نیروهای دادگستری جانباز، 75 نفر رزمنده، 34 نفر فرزند شهید، 59 نفر برادر شهید، 31 نفر خواهر شهید و 45 نفر فرزندان جانبازان و چهار نفر نیز از آزادگان سرافراز هستند.

سفید در ادامه با بیان آماری از تعداد ایثارگران سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان، اظهار كرد: 33 نفر ایثارگر در اداره ثبت اسناد و املاک، 24 نفر در اداره کل زندان‌های استان، 9 نفر در پزشکی قانونی، هفت نفر در اداره تعزیرات حکومتی، چهار نفر در بازرسی استان و 23 نفر در سازمان قضایی نیروهای مسلح، 93 نفر نیز از این عزیزان نیز در شوراهای حل اختلاف استان مشغول به کار هستند.

حجت الاسلام "نقیب" مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان یزد نیز در این همایش ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه و تسلیت شهادت آیت الله دکتر بهشتی گفت: عشق به شهادت و استقبال از مرگ از خصوصیات دکتر بهشتی بود و شهادت وی و 72 تن از یارانش  نظام وانقلاب را بیمه كرد.

وي با تاکید بر این که خون این شهدا باعث شده است كه نظام اسلامی با سربلندی به پیش رود و اینچنین مقابل مستکبرین جهانی بایستد، افزود: صبر خانواده شهدا و ایثارگران بر این مصیبت‌ها ستودنی است و خدمت کردن به این عزیزان  در نظام اسلامی عبادت محسوب می‌شود .

نقيب برآوردن کردن خواسته‌ها و نیازهای ایثارگران وجانبازان طبق قوانین مصوب را خواستار شد و تاکید كرد: ادارات و سازمان‌ها در صورتی که نمی‌توانند خواسته‌های این عزیزان را برآورده سازند، باید از آنها دلجویی كنند و حرمت آنان را رعایت كنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار