استان يزد:
مدیر زراعت سازمان جهادكشاورزي استان يزد گفت: با توجه به شروع فصل کشت ذرت در استان، پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از 35 هزار تن ذرت در استان تولید شود.
کد خبر: ۵۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 01 July 2015
به گزارش تابناک یزد   "فرجام فاضلي" با اشاره به این که فصل کشت ذرت در استان از نیمه دوم خرداد شروع مي‌شود به کشاورزان توصیه كرد كه به منظور جلوگیری از بروز خسارت سرمازدگی در پاییز حداکثر تا 15 تیرماه نسبت به انجام کشت اقدام کنند.

وي کل سطح زیر کشت ذرت در استان را دو هزار و 835 هکتار عنوان کرد و گفت: از این مقدار دو هزار و 435 هکتار به ذرت دانه‌ای با متوسط عملکرد هفت تن در هکتار و 400 هکتار به ذرت علوفه‌ای با متوسط عملکرد 45 تن در هکتار اختصاص دارد.

فاضلي همچنين خاطرنشان كرد: عمده شهرستان‌های پیشرو در کشت ذرت در استان شامل شهرستان‌های خاتم و ابرکوه هستند که توصیه می‌شود به منظور استفاده صحیح از منابع آبی در آبیاری اين اراضی از روش‌های نوین آبیاری خصوصا آبیاری تیپ استفاده شود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان در پايان نيز اظهار كرد: کشاورزان باید به منظور جلوگیری از بدسبزی و کاهش تراکم در سطح مزارع، بذور مورد نیاز را از عاملان توزیع بذر مورد تأیید مراکز جهاد کشاورزی تهیه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار