حجت الاسلام صدوقی:
حجت الاسلام «محمد صدوقی»، کار در انتقال خون را حیاتی، حساس و مقدس خواند.  
کد خبر: ۵۶۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 03 February 2018

 

به گزارش تابناک یزد، فرزند امام جمعه فقید یزد و نوه سومین شهید محراب در دیدار مدیر کل انتقال خون یزد ضمن حیاتی، حساس و مقدس خواندن کار انتقال خون، از مدیرکل و پرسنل انتقال خون استان که در راستای تهیه خون سالم قدم بر می‌دارند، تقدیر کرد.

دکتر «نقی تقوائی» مدیر کل انتقال خون استان نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت دهه فجر و بیان خاطراتی از دوران انقلاب و حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌ها، به اهمیت خون و فرآورده‌های خونی اشاره کرد و گفت: میزان اهدای خون در کشور 27 در هزار نفر است که در استان این میزان 37 در هزار است، که نشان از اشتیاق روحیه ایثارگری در مردم دارالعباده یزد دارد . 

وی در ادامه با تشریح جایگاه مناسب انتقال خون استان، گفت: استان یزد در زمینه اهدای خون یکی از استان‌های برتر بوده و هر کیسه خون می‌تواند جان سه نفر را نجات دهد و مصداق این آیه قرآن که می‌فرماید «هر کس یک نفر را نجات دهد، گویا بشریت را نجات داده است»، قرار گیرد . 

تقوائی در پایان درباره پیشرفت‌های انتقال خون و تولید محصولات جدید در زمینه پلاکت و پلاسما آفرزیس و پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز صحبت کرد و از حجت الاسلام صدوقی جهت بازدید از فعالیت‌هایی که در انتقال خون یزد انجام می‌شود، دعوت کرد.

منبع:ایسنا یزدفعالیت انتقال خون، حساس و حیاتی است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار