‌مدیرکل گمرکات بندر مرزی آستارا از افزایش صادرات کالا به روش تجارت چمدانی از گمرک این شهرستان به خارج از کشور خبر داد و افزود: این گمرک همچنان رتبه نخست تجارت چمدانی را در کشور دارد.
کد خبر: ۵۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 02 July 2015
به گزارش تابناک یزدحمیدرضا محمدی اظهار کرد: طی سه ماه نخست سالجاری سه هزار و 700 تن کالا به روش تجارت چمدانی از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال 1393 بالغ بر یک درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای صادر شده به این روش 6 میلیون دلار است، اضافه کرد: در بررسی آمارها، ارزش این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش نشان می‌دهد.

محمدی مواد غذایی، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی را عمده کالاهای صادراتی به این روش برشمرد و افزود: کشور جمهوری آذربایجان مقصد این کالاها است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به تردد مسافر از طریق مرز گمرک آستارا سخن گفت و توضیح داد: در این مدت 178 هزار و 70 نفر مسافر از طریق مرز گمرک آستارا تردد کرده‌اند که از لحاظ مسافران ورودی 6 درصد کاهش و از لحاظ مسافران خروجی یک درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 1393 ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، در کنار مبادلات تجاری ایران با کشورهای عضو CIS، نوعی تجارت در گمرکات مرزی مستقر در شمال شرق و شمال غرب کشور توسط مرزنشینان این مناطق با مرزنشینان سایر کشورها صورت می‌گیرد که محدود به اقلام کالایی خاص بوده و به آن «تجارت چمدانی» اطلاق می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار