مدیرکل اداره استاندارد استان یزد با تأکید بر اینکه قانون استاندارد حامی مصرف کنندگان است گفت: استاندارد سازی تجهیزات پارک‌ها در اولویت مسئولان شهرستان‌ها قرار گیرد.
کد خبر: ۶۰۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ 17 May 2018

محمد حسین ماجدی اردکانی، مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در پنجمین سفر شهرستانی کاری خود با هدف ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، دیدار با خانواده محترم شهدا، دیدار با امام جمعه شهرستان و شرکت در کارگروه استاندارد سازی کالا و خدمات در راستای شعار حمایت از کالای ایرانی انجام گرفت.

وی در دیدار خود در منزل شهید علیرضا دهقان منشادی با بیان اینکه تمامی ایثارگران، خصوصاً شهدا انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی سهم بسیار بزرگی در پیروزی و تداوم این رویداد بزرگ داشتند اظهار داشت: ملت جمهوری اسلامی ایران عزت و آزادی خود را مدیون تلاش‌ها و رشادت‌های این بزرگواران و خانواده‌های محترمشان می‌دانیم و سعی داریم در نظام جمهوری اسلامی در راستای اهداف این شهدای والامقام گام برداریم.

ماجدی اردکانی در ادامه این سفر، در نشست کارگروه استاندارد سازی کالا و خدمات که در محل فرمانداری شهرستان تفت برگزار شد گفت: با توجه به جهانی شدن شهر یزد و نزدیکی شهرستان تفت به مرکز استان و همچنین هم‌جوار بودن با مناطق ییلاقی استان، گردشگران زیادی از این شهرستان و مناطق گردشگری جذاب آن بازدید می‌کنند پس با این تفاسیر استاندارد سازی کالا و خدمات در این مناطق باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد با اشاره به اینکه طبیعتاً پس از ثبت جهانی شهر یزد، از رستوران‌ها و مراکز طبخ و فروش غذا توسط توریست‌ها و گردشگران خارجی مورد استقبال قرار می‌گیرد ادامه داد: از این رو صاحبان رستوران‌های این شهرستان باید در ارتقاء کیفیت ارائه خدمات و غذای خود کوشاتر عمل کنند و نسبت به این مسائل حساسیت داشته باشند.

وی در ادامه در جمع روسای مختلف دوایر دولتی و غیردولتی شهرستان تفت با تأکید بر اینکه زمین‌های بازی، تجهیزات پارک‌ها و شهر شادی‌ها باید مورد توجه مسئولان هر شهرستان قرار گیرد افزود: این گونه موارد مشمول استاندارد اجباری خدمات هستند و حتماً باید متصدیان امر نسبت به استاندارد سازی آن‌ها اقدام کنند زیرا اگر در این زمینه کوتاهی صورت گیرد شاید با مشکلاتی جبران ناپذیر روبه رو شویم.

ماجدی اردکانی با بیان اینکه قانون استاندارد حامی مصرف کنندگان است اذعان داشت: مردم باید بدانند اگر به دلیل مصرف کالای دارای علامت استاندارد یا خدمات با کیفیت پایین‌تر از حد مجاز استاندارد، آسیبی متوجه آن‌ها شد تولید کننده یا مسئول آن خدمات باید تمام خسارت‌ها را بپردازد.

حدود و حداقل‌های استاندارد باید برای مردم معلوم و مشخص باشد

محمد محامدی، فرماندار شهرستان تفت در این نشست با اشاره به اینکه حدود و حداقل‌های استاندارد باید برای مردم معلوم و مشخص باشد گفت: فضای عمومی جامعه باید به سمتی هدایت شود که تولید کنندگان، توزیع کنندگان، صاحبان و کاربران مواردی نظیر رستوران‌ها، پارک‌های بازی، مهدهای کودک و آسانسورها، استاندارد را در مقابل و مانع از انجام فعالیت‌های خود نبینند.

وی با اشاره به اینکه به طور قطع مردم با دیدن برنامه‌ها و طرح‌های استاندارد از آن‌ها استقبال می‌کنند تصریح کرد: شهرستان تفت آمادگی کامل را دارد تا زمینه‌های حضور کارشناسان توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد از مرکز استان را برای برگزاری کلاس‌های آموزشی فراهم کند تا نسبت به استاندارد سازی کالا و خدمات در این شهرستان به مشکلی روبه رو نباشیم و مردم و تولید کنندگان نیز نسبت به موارد مورد نیاز آگاهی کامل را کسب کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار