معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با تاکید بر الزام قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تامین ۲۰ درصدی انرژی‌های کشور از انرژی‌های پاک گفت: دبیرخانه انرژی‌های پاک و خورشیدی در یزد ایجاد شود.
کد خبر: ۶۱۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 29 May 2018

 علی زینی‌وند در نخستین اتاق فکر انرژی خورشیدی یزد با اشاره به الزام قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تامین 20 درصدی انرژی‌های کشور از انرژی‌های پاک اظهار داشت: متاسفانه مصرف انرژی‌های فسیلی در کشور ما سه برابر میانگین دنیاست و در مصرف گاز نیز پس از نیجریه در رتبه دوم پرمصرف‌ترین کشور جهان قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب و با توجه به اینکه این نوع از انرژی‌ها تجدید‌ناپذیر بوده و روزی به پایان می‌رسند ما ملزم به حرکت به سمت انرژی‌های تجدید‌پذیر که محورآن انرژی خورشیدی است هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد افزود: از طرفی الزامات جهانی نیز وجود دارد که باید تا سال دو هزار و 20 بر اساس توافق "کیوتو" دنیا ملزم است که کل مصرف انرژی خود را به سمت انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر ببرند.

زینی وند تصریح کرد: همچنین قیمت ارزان این نوع از انرژی نسبت به انرژی‌های فسیلی نیز از طرف دیگر ما را به این نتیجه رسانده که به سمت این نوع انرژی حرکت کنیم، هرچند نعماتی هم که خداوند به استان یزد داده و این استان از نظر سازگاری با طبیعت بی‌نظیر بوده و به لحاظ بهره‌برداری از انرژی خورشیدی یک نقطه طلایی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد اظهار داشت: حرکت‌هایی که توسط دانشگاه و گروه‌های علمی غیر دولتی در مرکز پژوهش‌های خورشیدی در حال انجام است نویدبخش آینده خوبی در این زمینه برای استان است.

وی گفت: اگر بخواهیم غیرهدفمند و به صورت پراکنده در خصوص انرژی‌های خورشیدی در استان کار شود قطعا نتیجه‌ای نمی‌دهد بنابراین باید این اقدامات سیاست‌گذاری شود و به همین دلیل پیشنهاد می‌دهم همین مرکز پژوهش به عنوان دبیرخانه این فعالیت‌ها تعیین شود.

زینی‌وند تاکید کرد: باید در این زمینه بخش خصوصی را مشارکت دهیم و هر چه در زمینه تصدی‌گری دولت خود را کنار بکشد فعالیت‌های موفق‌تری رقم می‌خورد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار