مدیرکل ثبت‌احوال یزد مطرح کرد
مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد با اشاره به ارادت یزدی‌ها به ساحت اهل‌بیت و همچنان مشتاق انتخاب نام زهرای مرضیه (س) برای نوزادان خود، گفت: نام فاطمه با ۹۸۴ بار انتخاب در صدر نام‌های انتخابی نوزادان دختر یزدی قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۱۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 27 February 2019

محمدعلی مکرمی  ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: از مجموع ۲۰ هزار و ۶۹۱ نوزادی که در سال ۹۷ و تا پایان بهمن‌ماه در این استان متولد شدند، ۱۰ هزار و ۱۴۰ نوزاد دختر بوده و نام سه هزار و ۷۵۰ کودک با نام و القاب حضرت زهرا (س) مزین شده است.

وی افزود: نام‌های فاطمه، حلما، زهرا، زینب، یسنا، نازنین زهرا، ریحانه، فاطمه زهرا، آوا و حسنا به ترتیب ۱۰ نام منتخب یزدی‌ها برای دختران خود بوده که وجود شش نام و لقب حضرت فاطمه زهرا(س) در بین این اسامی، نشانگر ارادت مردم دارالعباده به خاندان عصمت و طهارت است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد اظهار داشت: نام فاطمه با ۹۸۴ بار انتخاب در صدر نام‌های انتخابی و نام‌های حلما ۴۵۲، زهرا ۳۴۸، نازنین زهرا ۲۵۷، ریحانه ۲۴۲، و فاطمه زهرا با ۱۸۷ بار انتخاب در رتبه‌های بعدی نام نوزادان دختر قرار گرفت.

مکرمی تصریح کرد: همچنین سایر نام‌ها و القاب حضرت فاطمه زهرا (س) شامل معصومه، زهره، بتول، طیبه، فریده، مهدیه، سعیده، صفیه، حبیبه، حکیمه، حدیثه، عالیه، کوکب، رحیمه، حوریه، حانیه، انسیه، عارفه، وحیده، رضیه، راضیه و حسنا از نام‌هایی است که با فراوانی کمتر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان ترکیبات جدید از نام و القاب دخت نبی مکرم اسلام، به برخی از این ترکیب‌ها شامل نازنین فاطمه، یاسمین زهرا، حلماسادات، هدیه زهرا، یگانه زهرا، فاطمه حلما و فاطمه حسنا هم اشاره کرد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد در پایان با اشاره به وجود حدود شش میلیون نفر سادات در کشور، تصریح کرد: خانواده بزرگ سادات بالغ‌بر سه میلیون و ۱۱۱ هزار نفر سید و دو میلیون و ۶۵۰ هزار نفر سیده هستند که استان‌های مازندران، یزد و قم بیشترین تعداد فرزندان حضرت زهرا (س) را در خود جای داده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار