کد خبر: ۸۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 26 August 2015

به گزارش "تابناک یزد" عبدالله رمضان‌زاده در بازدید از خبرگزاری ایلنا٬ درباره وضعیت اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات سال ۹۴ با بیان اینکه ما یک وضعیت اصلاح‌طلبان را داریم و یک شرایط اصلاح‌طلبی،گفت: اصلاح‌طلبی یک جریان ریشه‌دار در ایران است که پشتیبانی قوی در جامعه دارد و اصلاح‌طلبان هر زمانی که بتوانند پیام خود را به مردم برسانند با اقبال مردم مواجه خواهند شد.

وی افزود: اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات سال ۸۸ در فعالیت‌های اصلاح‌طلبانه و تشکیلاتی خود با اخلال مواجه شدند. با این حال به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کشور بعد از توافق هسته‌ای و نگاه مثبت دستگاه قضایی به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زمینه فعالیت برای اصلاح‌طلبان فراهم شده و ما می‌توانیم در انتخابات سال آینده شرکت کنیم.

سخنگوی دولت اصلاحات تصریح کرد: با این حال ما با نظارت استصوابی شورای نگهبان مشکل داریم و آن را در چارچوب قانون اساسی نمی‌دانیم. اما به هر حال به دنبال مکانیسم‌هایی هستیم که با شورای نگهبان به توافق برسیم.

رمضان‌زاده گفت: یکی از این مکانیسم‌ها این است که برخی چهره‌های اصلاح‌طلب که رای میلیونی دارند٬ مثل آقای محمدرضا خاتمی و دکتر میردامادی و بهزاد نبوی در انتخابات نامزد نشوند و در مقابل شورای نگهبان صلاحیت دیگر گزینه‌ها را تایید کند تا بتوانیم به مجلسی از عقلا برسیم تا کشور را از وضعیت نا‌مناسب فعلی خارج کند.

رمضان‌زاده درباره انتخابات مجلس ششم و ردصلاحیت گسترده اصلاح طلبان مجلس و نحوه ورود رییس‌ دولت اصلاحات به این مساله گفت: در آن زمان گفته شد که رئیس دولت اصلاحات در نامه‌ای به عالی‌ترین مقام ارشد نظام این خواسته را مطرح کرده بود افرادی که از سوی وزارت اطلاعات تایید صلاحیت شوند٬ از سوی شورای نگهبان هم تایید شوند.

وی تاکید کرد: انتظار از دولت فعلی نیز وجود دارد که سعی کند جلوی کارهای غیرقانونی را بگیرد.رمضان‌زاده با اشاره به اینکه بنای اصلاح‌طلبان شرکت در انتخابات است٬ بیان داشت: انتظار از نهادهای دیگر هم اجرای قانون است با این حال اصلاح‌طلبان ابزاری برای جلوگیری از رفتارهای غیرقانونی ندارند.

رمضان‌زاده در پاسخ به این سوال که نظرتان در مورد نوع حمایت آقای مصباح از احمدی‌نژاد چیست٬ خاطرنشان کرد: آقای مصباح نه تنها به طور همه‌جانبه از احمدی‌نژاد حمایت کرد، بلکه دیگران را به ترغیب به حمایت از احمدی‌نژاد کرد٬ بنابراین تمام مسئولیت دولت احمدی‌نژاد با آقای مصباح است.

وی ادامه داد: به هر حال باید قبول کرد آقای احمدی‌نژاد به پای تمام اصولگرایان نوشته شده است. همه از او حمایت کردند و الان هم باید تبعاتش را بپذیرند. الان هم راهی جز عذرخواهی از مردم به خاطر حمایت از او به خاطر کارهایی که او و اطرافیانش انجام دادند٬ ندارند. بدین ترتیب شاید بتوانند پایگاه‌شان را به دست بیاورند.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار