مردم استان یزد هم همچون سایر هموطنان خود را برای حضور در انتخاباتی پرشور و باشکوه آماده کردند و حضور فعال را در این عرصه ضامن استقلال و امنیت ملی می دانند.
کد خبر: ۱۸۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 21 February 2016

به گزارش تابناک یزد،در ماه پایانی سال 94 دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش دارد و کمتر چند روز به برگزاری این انتخابات مهم باقی مانده است.

این روزها شهر و دیار دارالعباده یزد حال و هوایی دیگر به خود گرفته و فضای انتخاباتی بر این استان حاکم شده است.
در و دیوار شهر و فضای هر کوچه ، محله و خیابانهای این استان انتخاباتی است و این روزها موضوع ' انتخابات ' نقل هر مجلس، محفل و خانه ای شده و هر فردی برای انتخاب فرد اصلح خود ویژگیهای در نظر دارند.
خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد هم در جمع مردم این استان حضور یافته و نظر آنها را مورد حضور در انتخابات و اینکه چه انتظاراتی از نمایندگانشان در خانه ملت دارند جویا شده است.
شماری از شهروندان یزدی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار داشتند: فعالانه در این انتخابات شرکت خواهند کرد.
آنها روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد از هموطنان خود خواستند تا با شرکت گسترده در انتخابات توطئه های دشمنان را خنثی کنند و نمایندگان هم در راستای انتظارات مردم در چارچوپ قانون گام بردارند.
یک شهروند یزدی هم انتخابات مجلس شورای اسلامی را مهم و سرنوشت ساز توصیف کرد و گفت: فردی باید بر کرسی مجلس بنشیند که از هر نظر اصلح باشد.
حسین کریمی، مدیر، مدبر بودن، شجاع و اعتقاد به ولایت فقیه و ارزشهای نظام جمهوری اسلامی از دیگر ویژگیهای یک نماینده مجلس بیان کرد و افزود: باید کسی انتخاب شود که به مشکلات مردم رسیدگی کند.
یک بانوی خانه دار هم شرکت در انتخابات را حق هر شهروند ایرانی خواند و اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این امکان برای مردم فراهم شد تا بتوانند در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.
زهرا باقری اظهار کرد: مردم باید با شناخت، آگاهی و بینش در انتخابات شرکت کنند و لذا مردم با دقت نظر کافی بهترین را انتخاب نمایند.
دیگر شهروند یزدی هم با مهم خواندن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان افزود: به سیاست کاری ندارم فقط می دانم مردم باید کسی را انتخاب کنند که خدمتگزار به معنای واقعی باشد.
علی اسماعیلی اشتغال را مهمترین مشکل پیش روی جامعه به ویژه جوانان یاد کرد و تصریح کرد: کسی باید انتخاب شود که واقعا به فکر جوانان این کشور باشد.
وی با بیان اینکه جوانان ، امید آینده کشور ما هستند گفت: اگر مسوولان و نمایندگان مجلس از انها غافل شوند زیرا آنها به سمت اعتیاد و دیگر آسیبهای اجتماعی کشانده می شوند و بنیان خانواده هم سست می گردد.
این شهروند با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است گفت: همه افراد جامعه باید علاوه بر حضور خود در انتخابات، دیگر افراد جامعه هم را برای شرکت در این عرصه سیاسی تشویق نمایند.
وی با بیان اینکه بطور قطع و یقین رای یکایک افراد در سرنوشت کشور موثر است تصریح کرد: مردم کشور ما همیشه ثابت کردند که همیشه در صحنه هستند و پشتیبانی خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام نمودند.
یک جوان یزدی هم با بیان اینکه در انتخابات با حضور خانواده ام شرکت می کنم گفت: اگر ما خواهان پیشرفت و توسعه کشور خود هستیم باید کسانی را انتخاب کنیم که قادر به انجام این امر باشند و مردم هم فردی انتخاب کنند که با مشکلات کشور آشنا باشند.
علی حسینی افزود: همه نامزدهایی که با تایید شورای نگهبان رسیدند اصلح هستند اما، ما مردم بهترین ها را انتخاب کنیم.
این شهروند اظهار کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم به دنبال حزب ، گروه خاصی نباشند و به جای این حرفها به رفع مشکلات جامعه بپردازند.
حسینی با بیان اینکه همچنین نامزدهای انتخاباتی باید از وعده هایی که در توانشان نیست پرهیز کنند گفت: همچنین وقتی بر کرسی مجلس قرار گرفتند وعده های که مردم داده اند فراموش نکنند.
وی یاداور شد: در زمان انتخابات ما شاهد هستیم نامزدهای انتخاباتی برای کسب رای در جمع مردم و حتی در دور افتاده ترین نقطه حوزه انتخاباتی حضور می یابند این افراد نباید پس از انتخابات مردم را فراموش نمایند.
دیگر شهروند یزدی هم با تاکید بر اینکه حضور گسترده در انتخابات موجب یاس و ناامیدی دشمنان نظام می شود گفت: بیکاری ، مشکلات اقتصادی و کمبود درآمد از مهمترین مشکلات جامعه است.
محسن محمدی افزود: از نمایندگان مجلس انتظار داریم در چارچوب قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون مصمم باشند و در جهت رفع این مشکلات گام بردارند.
وی با بیان اینکه انتخابات عرصه تجلی اراده مردم در اداره سرنوشت کشور است اظهار کرد:
تمام رسانه های تبلیغاتی استکبار دست به دست هم داده اند تا حماسه عظیم هفتم اسفند را در بین مردم ضعیف جلوه دهند اما کور خواندند.
محمدی با اشاره به اینکه حضور حداکثری در انتخابات اقتدار و سربلندی را برای ایران اسلامی به ارمغان می آورد اضافه کرد: در حکومت اسلامی حرف اول و آخر را در صحنه های مختلف مردم می زنند چرا که مردم همیشه پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه بوده اند.
وی با بیان اینکه نامزد ها باید قانون مداری و عمل به قانون در فرایند انتخابات را سرلوحه کار خود قرار دهند گفت: بینش و بصیرت سیاسی همچنین تخصص و کارآمدی آنها، استقلال در رأی و نظر و ترجیح منافع ملی بر مصالح گروهی، قومی و محلی از دیگر ویژگیهای نامزدهای مجلس شورای اسلامی است.
این شهروند تصریح کرد: البته ما تلاشهای نمایندگان مجلس را در این چند سال نادیده نمی گیریم اما می خواهیم که هر تصمیمی می گیرند تمام جوانب را در نظر گیرند.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک نماینده و در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد که برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات خبرگان در استان دو نفر و برای انتخابات مجلس 93 نفر تایید صلاحیت شده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار