کد خبر: ۱۹۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ 18 March 2016

 استان تاریخی یزد یکی از مهمترین مقصد گردشگران داخلی وخارجی می باشد ومسئولان استانی در تدارک اقدامات لازم برای استقبال از میهمانان نوروری می باشند.

 مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد از آمادگي 131 مجموعه اقامتی استان براي پذیرايي از میهمانان نوروزی خبر داد.

محمدمهدي شرافت اظهارداشت : سال 95 به عنوان سال خوش آمد به يزد نامگذاري شده است،هتل‌ها به عنوان یکی ازمهمترین ارکان گردشگری در افزایش رضایت گردشگران می باشد و از همه دست‌اندرکاران هتل‌داری درخواست می شود به گونه عمل كنند كه حداکثر رضایت مسافران در سفرشان به استان یزد فراهم شود.

وي همکاری با ناظران و بازرسان سازمان میراث فرهنگی و ستاد هماهنگی خدمات سفر خصوصاً در ایام نوروز را از مدیران مجموعه‌های اقامتی خواستار شد و افزود: بازرسی براساس نرخ‌نامه مصوب سازمان، وضعیت بهداشتی و فیزیکی مجموعه و همچنین برخورد و عملکرد پرسنل هتل‌ها صورت خواهد پذیرفت و انتظار می رود قبل از اعلام تذکر و اخطار، واحدهای اقامتی خود در رفع موارد اشکال و کمبود واحد اقدام كنند.

شهرستان مهریز

فرماندارمهریزگفت: در شهرستان مهریز به عنوان باغ شهر استان یزد افزون بر  500اثر تاریخی و فرهنگی در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی وجود دارد که باید زمینه استفاده گردشگران از آنها فراهم شود

سید محمد رستگاری افزود: تاکنون حدود 90 اثر تاریخی و فرهنگی در زمینه های مختلف در شهرستان مهریز به ثبت آثار ملی کشور رسیده و باغ پهلوانپور نیز جهانی است .
وی به راه اندازی تور داخلی گردشگری برای مسافران در بهار امسال در این شهرستان خبر داد که با همکاری دستگاه های مختلف برای بازدید گردشگران از آثار تاریخی و فرهنگی پیش بینی شده است .
 

شهرشتان ابرکوه

دبیر ستاد نوروزی شهرستان ابرکوه گفت: جهت استقبال از مسافران نوروزی از ورودی شهر ابرکوه از استان فارس، بازارچه نوروزی و کیوسک اطلاع رسانی در مجاورت یخچال خشتی و همچنین کمپ هایی از مسیر جاده یزد به ابرکوه (فیض آباد) مستقر خواهد شد. 

مجاهد کرباسی افزود: امیدواریم با برنامه ریزیهای انجام شده و همکاری سایر کمیته ها و همچنین با راه اندازی چهار بوم گردی، یک رستوران سنتی، ساماندهی مراکز اقامتی و پذیرائی، راهنمائی و اطلاع رسانی کافی از طریق راهنمایی مسافران و همچنین توزیع نقشه در ورودیهای شهر، میزبان خوبی برای مسافران نوروزی در سال خوش آمد به یزد باشیم. 

 

شهرستان بافق

فرمانداربافق گفت: خوش نگه داشتن ذائقه هموطنان و مسافران نوروزی زمینه ماندگاری بیشتر گردشگر و مشارکت گرفتن از آنان در توسعه این شهرستان را فراهم خواهد کرد

سید مهدی طلایی مقدم اظهار داشت : دستگاه های مربوطه برای موفقیت در جذب گردشگری این شهرستان برنامه ریزی و آینده نگری داشته باشند و زیر ساخت ها و امکانات رفاهی لازم را در این زمینه فراهم کنند.

وی افزود : نصب برند و نمادهای بافق در سطح شهر اعم از بزرگان دینی و علمی، زیبا سازی متفاوت شهر بویژه ورودی های شهر نسبت به سالهای گذشته، تهیه و پخش بروشورهای معرفی شهرستان بصورت مجازی و واقعی، بهسازی مسیرهای منتهی به مناطق گردشگری، برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره صنایع دستی و فرهنگ بافق و همچنین آماده سازی اماکن تفریحی ، گردشگری و اقامتی ویژه مسافران و گردشگران نوروزی ازجمله برنامه نروزی این شهرستان است


شهرستان تفت

فرماندار تفت گفت : شهرستان تفت در نوروز گذشته، رتبه برتر را در سطح استان در زمينه استقبال خوب و شايسته از مسافران و گردشگران كسب كرد كه اميدواريم اين روند با قوت و شتاب ادامه يابد.

محمود زارع رشكوييه اظهار داشت: تفت به عنوان شهر نمونه گردشگري در كشور بايد به نحو شايسته اي به مسافران و گردشگران نوروزي معرفي شود تا همه مسافران به سفيراني براي معرفي قابليت ها و پتانسيل هاي عظيم شهرستان بدل شوند.

وي با اشاره به نامگذاري سال 95 به عنوان سال خوشامد گويي به استان يزد افزود: اين موضوع، مسئوليت عوامل ستاد خدمات سفر را سنگين تر مي كند چرا كه تفت به عنوان يكي از غني ترين مناطق گردشگري استان، بايد از سرآمدان اين حوزه در سال خوشامدگويي به يزد باشد.

این مسئول با اشاره به اهميت تنظيف فضاي شهري و نورپردازي مراكز و اماكن گردشگري گفت: تفت، نگين درخشاني در عرصه گردشگري است و اين پتانسل عظيم بايد به شايستگي به گردشگران معرفي شود لذا همه دستگاها بايد با جديت و پشتكار نسبت به اصلاح برخي كاستي ها در اين عرصه اقدام كنند.

هرستان اردکان

فرماندار اردکان گفت: اردکان پهناورترین شهرستان استان است باید نهایت استفاده را از ظرفیت های گردشگری موجود ببریم ، چرا که سه مسیر ورودی استان یزد در محورهای تهران، چوپانان و طبس به یزد از اردکان می گذرد.

حسین اسماعیلی اظهارداشت : نباید فراموش کرد که مجموع ورودی های استان بویژه مسیر طبس به یزد ازحادثه خیزترین محورهاست که این مسئله نیز نیاز به برنامه ریزی استانی و کشوری دارد.
وی از شهرستان اردکان به عنوان کریدر شمال به جنوب کشور یاد کرد و تصریح کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند تا با امکانات خوب، برنامه ریزی منسجم و با نهایت دقت و استفاده ازهمه امکانات، میزبانی مناسبی را برای مسافران نوروزی که ازمسیر پرتردد اردکان گذر می کنند داشته باشند.

فرماندار اردکان مشکلات اقامتی شهرستان را مسئله ای مهم برشمرد و اظهار امیدواری کرد مسئله اقامت گردشگران در شهرستان اردکان با بهره برداری از هتل پنج ستاره و چندین اقامت گاه در بافت تاریخی مرتفع شود و با مشخص شدن تکلیف طرح پردیسان نیز این دغدغه به کلی از بین خواهد رفت.

 شهرستان خاتم

فرماندارخاتم گفت : جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان خاتم قرار است در اطلس گردشگری این شهرستان به تصویر کشیده شود تا جایگاه این شهرستان به عنوان محور گردشگری استان تقویت شود.
محمد زاده‌رحمانی با اشاره به کثرت جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در این شهرستان افزود: تهیه اطلس گردشگری این شهرستان برای معرفی جاذبه‌ها به گردشگران از اقدامات انجام شده برای جذب گردشگران به شهرستان خاتم است.

وی گفت : این شهرستان در جنوب غربی استان کلکسیونی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است که ظرفیت بسیار مناسبی برای تقویت صنعت گردشگری در این شهرستان است.
فرماندارخاتم تصریح کرد : دشت‌های زیبای ریواس در ورودی شهرستان، قلعه تاریخی و بزرگ مروست مربوط به دوره ساسانی، روستای ترکان کنده کاری شده در تپه‌های رسی و چنار کهنسال کرخنگان از جمله جاذبه‌های این شهرستان محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار