کهن شهر یزد فقط به آثار تاریخی خود معروف نیست،بلکه برخی جاذبه های طبیعی این استان باعث شده علاقه مندان زیادی را در حوزه گردشگری بدست آورد.
کد خبر: ۱۹۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 19 March 2016

به گزارش تابناک یزد، درختان سرو از جمله درختان دیرزیست استان یزد است که تعدادشان در استان یزد کم نیست و در طول دوران ها و زمان های گذشته در مقابل حوادث و بلایای طبیعی مقاومت کرده اند و از آن جمله به سرو ۴۰۰۰ ساله ابرکوه، سروهای کهن منگاباد و اشکذر اشاره کرد. سرو اشکذر مرتفع ترین سرو یزد بیش از ۴۰ متر ارتفاع دارد و محیط تنه سه متر و قطر تاج آن ۵/۱۰ متر است.

در میان این سروها، سرو ابرکوه بیشتر مورد توجه گردشگران بوده است، به طوری که مارکوپولو در خاطرات سفرش می نویسد «یکی از چند سروی که در ایران دیده ام، خوش بالای ابرکوه است که همچون آبشاری سبز از آسمان فیروزه فام بر روی زمین تنیده ابرکوه فرو می آید و از هر طرف که وارد ابرکوه شوی این سرو کهنسال و پرطراوت مانند چراغ دریایی سبزی ما را به بندر دریای کویر و خورشید تابان فرا می خواند».

طبیعت در استان یزد اغلب برای جهانگردان و مردم غیربومی جالب و پرکشش است. طبیعت چندگونه و کاملاً متفاوت استان از پرجاذبه ترین دیدنی های این شهر به شمار می رود، از یک سو پهنه های بیابانی و تپه های ریگ روان و از سوی دیگر و به فاصله نزدیک ارتفاعات زیبای شیرکوه و ییلاقات سرسبز، دره ها و دامنه های آن و گوناگونی آب و هوا جلوه های جذاب برای تفریح و بهره مندی از طبیعت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار