کد خبر: ۲۲۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 05 May 2016

به گزارش تابناک یزد، معاون فنی راه‌آهن یزد با پیش بینی افزایش ۱۷ درصدی حمل بار ریلی یزد در سال ۹۵ گفت: بندر خشک به عنوان یکی از پروژه‌های مهم در محدوده راه‌آهن یزد ایجاد می‌شود.

علیرضا سامعی در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که پروژه‌های توسعه ای راه‌آهن به صورت گرم و همزمان با بهره‌برداری از خطوط اجرا می‌شود، اظهار کرد: پروژه‌های راه‌آهن یزد در دو بخش مسافری و سیر و حرکت اجرا می‌شود که در بخش مسافری طرح‌هایی از جمله ساخت نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی با اعتبار 3.5 میلیارد تومانی، احداث زیرگذر با اعتبار 4.5 میلیارد تومان، مسقف کردن ایستگاه یزد با اعتبار 3.5 میلیارد تومان، نصب 18 دستگاه آسانسور با اعتبار یک میلیارد تومان و... در حال اجراست.

وی تصریح کرد:‌ در بخش سیر و حرکت نیز طرح‌های احداث 11 ایستگاه با اعتبار 5 میلیارد تومان، برق‌بالاسری با اعتبار 4.5 میلیارد تومان و ... در حال اجراست.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در بخش مسافری 28 رام قطار در طول 24 ساعت از مبدا و مقصد یزد تردد می‌کنند که 8 رام آن از مبدا یزد است، افزود:‌ روزانه حدود 14 هزار مسافر از این طریق جابجا می‌شوند.

وی با یادآوری این که در سال 94 بالغ بر 12 میلیون تن بار (ماهانه یک میلیون تن بار) از طریق راه‌آهن یزد جابجا شد، گفت:‌ در مجموع 85 درصد اهداف سال 94 محقق شد و پیش بینی می‌کنیم با توجه به این‌که یزد چشمه‌ باری است میزان حمل بار ریلی در سال جاری حدود 17 درصد افزایش یابد.

معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه‌آهن یزد از ایجاد بندر خشک در محدوده راه‌آهن یزد و در فاصله 30 کیلومتری ایستگاه این شهر خبر داد و افزود:‌ برای این منظور انشعابی به طول 14 کیلومتر به بندر خشک کشیده شده که آماده بهره‌برداری است.

سامعی گفت:‌ استان یزد با حدود 1000 کیلومتر خط ریلی و همچنی
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار