مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: با وجود به مدار آمدن دو واحد گازی نیروگاه تابان در اسفند 94 و یک واحد بخار نیروگاه سرو اردکان در اردیبهشت 95، جمع قدرت نصب‌شده‌ نیروگاهی استان به 2هزار و 450 مگاوات رسیده است.
کد خبر: ۲۴۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 13 June 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدحسن صباغزادگان در نشستی پیرامون آمادگی نیروگاه‌ها برای تولید در فصل تابستان نیروگاه‌های استان گفت: در سال 94 بالغ ‌بر 10 میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی الکتریکی داشته‌اند که با توجه به افزایش ظرفیت قدرت نیروگاهی استان، این میزان انرژی نسبت به سال گذشته آن 13 درصد رشد داشته است.
مدیرعامل برق منطقه ای استان یزد با اشاره به برنامه‌های تدوین‌شده برای پیک‌سایی تابستان 95 تصریح کرد: همه تلاش‌ها برای کاهش پیک‌بار در سمت تقاضا به کار گرفته‌شده و انتظار داریم نیروگاهها آمادگی کامل را برای تولید در زمان‌های پیک‌بار تابستان داشته باشند.
در ادامه این جلسه محمدحسین میرحسینی معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز ضمن تشریح مباحث مطرح‌شده در جلسات قبلی گفت: پس از تشکیل شرکت تولید برق یزد، مسائل مربوط به نیروگاههای تولید پراکنده همچنان از سوی این شرکت پیگیری و اقدام می‌شود.
همچنین در این جلسه مدیرعامل شرکت تولید برق یزد به تشریح فرآیند تشکیل این شرکت پرداخت و گفت: این شرکت ، مالک نیروگاه سیکل ترکیبی یزد است و نیروگاههای BOO از این پس با این شرکت ارتباط کاری خواهند داشت.
ابوالفضل اسدی آمادگی شرکت تولید برق یزد را برای همکاری با سایر مسئولان صنعت برق استان برای رفع مشکلات نیروگاه‌ای استان اعلام و اظهار امیدواری کرد تا با همکاری، مشکلات تولید برق برطرف شود.
در پایان این نشست مدیران نیروگاه‌های خصوصی وضعیت آمادگی برای تولید و برنامه‌های توسعه خود را تشریح کردند و از مسئولان صنعت برق خواستار رفع مشکلات مربوط به تولید به‌خصوص وصول مطالبات، تامین سوخت موردنیاز و مالیات بر ارزش‌افزوده در خریدهای لوازم‌یدکی شدند.
در سال 93 قدرت نصب شده نیروگاهی استان یزد هزار و 952 مگاوات بوده که در پایان سال 94 با 17درصد رشد 2 هزار و 288مگاوات شده بود.
در حال حاضر 69درصد مصرف برق در بخش صنعت ، 13درصد خانگی ، 10درصد کشاورزی ، 3.4 درصد عمومی ، 3 درصد تجاری و 1.4درصد روشنایی معابر است.
در سال 94 بیش از 10 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریسیته در این استان تولید شده در حالی که تنها 7 میلیارد آن در استان مصرف شده و 3 میلیارد کیلووات ساعت آن به سایر استانها منتقل شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار