معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي يزد:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد اعلام كرد: عامل 70 درصد بیماری‏‏‎ها، عدم تحرک، تغذیه ناسالم، استعمال دخانیات و استرس است
کد خبر: ۲۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ 29 April 2015
به گزارش تابناک یزد،دكتر "محمد حسن لطفی" كه به مناسبت هفته سلامت در جمع دانش‎‎آموازان دبيرستان دخترانه حضرت امام خمینی(ره) يزد سخن مي‎‎گفت، با اشاره به اين كه امسال "ایمنی غذا از مزرعه تا سفره " به عنوان شعار سازمان جهانی بهداشت انتخاب شده است، به تشريح برنامه‎‎هاي هفته سلامت پرداخت و افزود: برنامه‎‎های مختلفی با محوریت ایمنی غذا و با شعار "عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت " برگزار می‎‎شود.

وي با بيان اين نکته که رسیدن به خدمات عادلانه سلامت نیازمند تلاش همه دست‎‎اندركاران و مردم است، افزود: تلاش مردم و مسئولان برای محقق شدن شعار سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" در حوزه سلامت، زمینه‎‎های ارتقاي عادلانه سلامت را فراهم خواهد آورد.

لطفي خاطرنشان كرد: ایمنی غذا از جمله مواردی است که باید جدی گرفته شود و در جهت مدیریت آن برنامه‎‎ریزی مناسب صورت گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه در این مراسم با اشاره به این که منشاء 70 درصد بیماری‎‎ها در سطح جامعه تغذیه نامناسب، عدم تحرك، استعمال دخانیات و استرس‎‎های روحی است، گفت: دانش‎‎آموزان به عنوان آینده‏سازان جامعه نقش بسیار مهمی در سلامت خود و خانواده دارند.

وبه گفته وي، تحقیقات ثابت کرده كه هر فردي می‏‏تواند طول عمر با کیفیت خود را با رعایت تغذیه سالم، تحرک بیشتر، عدم استفاده از دخانیات و پرهیز از استرس‏‏های روحی روانی افزایش دهد.

لطفی همچنین اظهار كرد: مراقبین بهداشت مدارس و کارشناسان حوزه سلامت با مطالعه منابع سلامت می‎‎توانند نگرش در سطح سلامت جامعه را افزایش دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه با طرح سوال "اهمیت و نقش مکمل‎‎های غذایی به خصوص ویتامین D و آهن در تامین سلامت دانش‎‎آموزان چقدر است؟، از دانش‏‏آموزان خواست تحقیقات و نتایج خود را در خصوص پاسخ به سوال مطرح شده به اين معاونت ارسال كنند تا به برترین نتايج، جوایزی به رسم یاد بود اهدا شود.

گفتني است؛ در حاشیه این مراسم نمایشگاه آثار هنری نقاشی و تحقیقات پژوهشی دانش‎‎آموزان در زمینه سلامت و همچنین جشنواره غذای سالم برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار