رئیس سازمان برنامه و بودجه یزد با اشاره به وجود پروژه‌های متعدد نیمه‌تمام در استان یزد گفت: مکان‌یابی پروژه‌های عمرانی سال‌های گذشته مناسب نیست.
کد خبر: ۳۳۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰ 23 November 2016

به گزارش تابناک یزد،حمیدرضا نصیری‌زاده در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان یزد اظهار داشت: در دولت قبل پروژه‌های زیادی کلنگ‌زنی و آغاز شده که برای تکمیل آن‌ها به اعتبارات زیادی نیاز داریم.

وی با اشاره به تعداد بالای پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان ادامه داد: متاسفانه پروژه‌های عمرانی در بسیاری از نقاط آغاز شده که مکان‌یابی و جانمایی درستی نداشته و موجب هدررفت سرمایه شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یزد با بیان اینکه تا زمان تکمیل این پروژه‌ها طرح عمرانی جدیدی در استان آغاز نخواهد شد اضافه کرد: براساس بودجه و اعتباری که در دولت و استان داریم نتوانستیم طرح جدیدی را آغاز کنیم.

نصیری‌زاده با تاکید بر اینکه با بودجه‌هایی که الان در اختیار داریم حتی تا پنج سال آینده هم نمی‌توان پروژه جدیدی آغاز کرد عنوان کرد: در بسیاری از نقاط پروژه‌هایی ساخته شده که اصلا نیازی به احداث در آن محل وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این پروژه‌ها در سطح استان در سال‌های گذشته جلوگیری از مهاجرت روستا‌ئیان بوده است اظهار داشت: در روستاهای استان اقدام به احداث ورزشگاه شده اما با پیشرفت فیزیکی 20 درصد رها شده است و امکان تکمیل آن یا رها کردن سرمایه وجود ندارد چراکه با تکمیل و بهره‌برداری از آن قابل استفاده نیز نخواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یزد با بیان اینکه مهاجرت از روستا به سمت شهر افزایش یافته تصریح کرد: ضریب شهرنشینی به بیش‌ از 85 درصد رسیده است و اقداماتی که برای آبادی روستا‌ها و حفظ سکونت مردم در روستا انجام شده بی‌تاثیر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در برخی پروژه‌ها خروجی قابل قبولی نداشته است گفت: متاسفانه شرایطی پیش آمده که توان تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های پیشین و یا آغاز پروژه‌های جدید وجود ندارد ضمن اینکه نمی‌توانیم این‌ سرمایه‌ها را رها کنیم.

نصیری‌زاده با اشاره به شناسایی و احصای 290 پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی اظهار داشت: بهترین راهکار این است تا این پروژه‌ها برای تکمیل با شرایط خاص به بخش خصوصی واگذار شود اما باید منفعت بخش خصوصی را نیز در نظر داشت تا ترغیب به سرمایه‌گذاری شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار