کد خبر: ۳۴۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 14 December 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ظرفیت پژوهشی این دانشگاه از فعالیت 40 مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه خبر داد.

امیرهوشنگ مهرپرور با اشاره به ضرورت ارتقای جایگاه پژوهش در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: طی دو سال گذشته، سیاست پژوهشی دانشگاه از طرح‌های تحقیقاتی کم کیفیت به سمت طرح‌های جامعه محور و سلامت محور تغییر یافته است.

وی افزود: در همین راستا تعداد سه طرح تحقیقاتی کشوری و دو طرح استانی در حال انجام است که شامل طرح‌های کشوری کوهورت چشم، کوهورت بزرگسالان و کوهورت نوزادان و طرح‌های استانی یاس و تمیز است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: طرح‌های کوهورت چشم و کوهورت بزرگسالان که با حمایت وزارت بهداشت و از سال 93 آغاز شده، هر کدام بر روی 10 هزار نفر از جمعیت استان و کوهورت نوزادان بر روی سه هزار نفر از جمعیت استان در حال انجام است.

مهرپرور در ادامه گفت: در حال حاضر تعداد 40 مرکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه در حال فعالیت است که از این میزان، تعداد 17 مرکز مصوبه قطعی و تعداد پنج مرکز موافقت اصولی از وزارت بهداشت دریافت کردند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: از جمله اهداف دیگر معاونت تحقیقات دانشگاه، جذب پژوهانه بوده که در همین راستا و برای نخستین بار تعداد 6 طرح تحقیقاتی بین دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه و صنایع استان به تصویب رسیده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار