معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری یزد گفت: بدنبال جذب سرمایه گذار برای بازسازی و بهسازی بناهای تاریخی و ایجاد کمپ های کویرنوردی هستیم.
کد خبر: ۳۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 21 May 2015
به گزارش تابناک یزد،افسانه شهابی پوردر بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی روستاهای بخش مرکزی شهرستان یزد، با بیان اینکه بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی روستاهای بخش مرکزی در نوع خود منحصر به فرد است، افزود: بحث توسعه صنعت گردشگری در یزد به عنوان یکی از اهدافی است که در سند توسعه و چشم انداز شهرستان در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: باتوجه به تشکیل جلسه در این خصوص بازدید هایی در راستای شناسایی مسائل و مشکلات و ظرفیت های طرح های گردشگری روستاهای بخش مرکزی و زارچ انجام شده است.

معاون برنامه ریزی ، اداری و مالی فرمانداری یزد با اشاره به نامگذاری سال 95 به عنوان سال خوشامدگویی به یزد خاطرنشان کرد: با توجه به جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی در روستاهای بخش مرکزی و زارچ باید زیر ساخت های لازم در این زمینه نیز فراهم شود تا در آینده شاهد حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در این مناطق باشیم.

شهابی پور اضافه کرد: با اعتبارات محدود دولتی نمی توانیم این طرح ها را به نتیجه ای مطلوب برسانیم لذا با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان و بخشداری مرکزی بدنبال فراهم کردن زمینه حضور بخش خصوصی و غیردولتی در صنعت گردشگری هستیم.

محمدرضا نصیری، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این بازدید از آمادگی این اداره کل برای همکاری با بخش خصوصی در راستای مرمت و بهسازی آثار تاریخی خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه نیز متقاضیان می توانند با ارائه طرح های خود از تسهیلات بانکی با پایین ترین نرخ کارمزد بهره مند شوند.

استان یزد یکهزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و 600 بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

استان یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داوود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
یه پولی هم بذارید برای آسفالت کویر!!!!
چی میشه مگه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار