عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تلاش برخی افراد در صدد تلاش برای تحمیل برجام‌های بعدی به کشور هستند گفت: برخی هنوز از تجربه شکست برجام عبرت نگرفته‌اند.
کد خبر: ۵۲۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲ 12 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»محمد صالح جوکار با اشاره به وعده‌های دولت یازدهم در خصوص اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سایه جنگ از سر کشور برداشته می‌شود، گفت: این مباحث بیشتر جنبه تبلیغاتی در زمان انتخابات را داشته و برای مغلوب کردن حریف و ایجاد فضای دوقطبی استفاده‌شده است.

وی در ادامه افزود: با این کار طرف مقابل را به جنگ‌طلبی متهم کرده و با عنوان اینکه قبل از مذاکرات و در جلسه‌ای رئیس‌جمهور فرانسه به مطرح جنگ با ایران پرداخته است موجب ایجاد جوی متشنج شدند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی استان با عنوان اینکه امروزه شاهد هستیم که آمریکا دنباله‌رو رعایت چارچوب‌ها و قواعد بین‌الملل نبوده و این بی‌اعتمادی به‌طرف مقابل به‌وضوح ثابت‌شده است، تصریح کرد: هیچ‌کدام از مباحثی که در خصوص حمله به ایران مطرح‌شده است صحت ندارد.

جوکار با اشاره به بی‌پایه و اساس بودن تهدیدات در خصوص جنگ مبنی بر نظر کارشناسان، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد هستیم که تهدیدات مانند شرایط قبل از برجام ادامه دارد و تفاوتی در آن ایجاد نشده است؛ همچنین به گفته آمریکایی‌ها گزینه نظامی روی میز بوده و باگذشت زمان تغییری ایجاد نشده است.

این مقام مسئول در خصوص اینکه آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اقدامات تجاوزگرایانه مستقیم غیر از ضرر برای آن‌ها چیزی به همراه نداشته است، تصریح کرد: طبق آمارهایی که خود آمریکایی‌ها بیان می‌کنند در تجاوزاتی که به عراق، افغانستان و پاکستان داشته‌اند بیش از 800 هزار نفر تلفات داشته و بیش از میلیاردها دلار هزینه آور بوده است.

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها در مصیبت‌های خود نیز مانده و به سمت جنگ‌های نیابتی روی آورده‌اند و با ایجاد بحث داعش موجب تضعیف نظام سوریه، زیر سؤال رفتن امنیت منطقه و به دلیل رقم خوردن ساختار حکومتی عراق به‌گونه‌ای که منافع آمریکایی‌ها را تضمین نمی‌کند درنتیجه درصدد تقویت تروریست‌ها ازجمله داعش برآمده‌اند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با برشمردن برخی از اقدامات مخرب آمریکایی‌ها در جهت حفظ منافع خود، اذعان کرد: ما شاهد این هستیم که هرگونه برنامه‌ای که در سطح منطقه داشته‌اند با شکست روبرو شده و امروزه شاهد پایان داعش بوده و آن را جشن خواهیم گرفت و با این کار درصدد ایجاد بازار فروش برای سلاح‌های خود هستند.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص عده‌ای از افراد که خودباوری ندارند، افزود: متأسفانه افرادی هستند که ازلحاظ فکری مشکل داشته و بر این اعتقاد پایبند هستند که با هر قیمت و هزینه‌ای باید اعتماد آمریکا را جلب کنیم و نمی‌توانند بپذیرند که ما امروزه علیه داعش ورود پیداکرده‌ایم و ریشه آن‌ها را کنده‌ایم و می‌توانیم در بقیه مسائل نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: این‌گونه افراد حاضرند هرگونه هزینه‌ای را متحمل شده و شرایط آمریکایی‌ها را بپذیرند و ما در بحث برجام همه شرایط آن‌ها را پذیرفتیم لیکن امروزه با همه مسائل حتی شدیدتر از قبل روبرو هستیم و قطعاً تجربه شکست برجام نیز برای آن‌ها کافی نیست و هنوز درس عبرت نگرفته‌اند.

وی با تأکید براینکه جبهه استکبار قدرت حمله به ایران را به‌هیچ‌عنوان ندارد، خاطرنشان کرد: به قطع و یقین آمریکایی‌ها توانمندی حمله مستقیم را ندارند، چراکه هزینه زیادی را برای آن‌ها در پی داشته و در پایان نیز هیچ نفعی برای آن‌ها نخواهد داشت.

جوکار با عنوان اینکه در اصل آمریکا نوکر می‌خواهد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها دست‌بردار نخواهند بود مگر اینکه حکومتی سرکار آید مانند دوران شاه که نوکری آمریکا را بکند.

این مقام مسئول با اشاره به گستاخی‌های دولت عربستان، شاه فعلی و ولیعهد آن، یادآور شد: این گستاخی‌ها به دلیل عدم پاسخ محکم به آن‌ها بوده و باعث شده است که بدین فکر فروروند که می‌توانند به‌عنوان بازیگر اصلی در سطح منطقه به ایفای نقش بپردازند درحالی‌که در بحث یمن با توجه به شرایط و وضعیت نا به سامان آن‌ها نتوانستند اقدامی را به سرانجام برسانند و مانند حیوانی در گل مانده‌اند چه برسد به ایران اسلامی لیکن اگر حتی تهدیدی داشته باشند و عربستان بخواهد غلطی بکند از صحنه روزگار حذف می‌شود؛ در حقیقت صدایی که از حنجره شاه عربستان بیرون می‌آید صدای آمریکاست و در پشت این صدا خبری نیست.

وی در پایان تصریح کرد: امروزه شاهد به پایان رسیدن ذخایر تفکر استراتژیک آمریکا در سطح منطقه و هم‌پیمانان آن هستیم و الحمدالله انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بالاترین نفوذ را در سطح منطقه دارد و به‌صورت عینی شاهد آن هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار