استاندار يزد:
استاندار يزد گفت: صدا و سيما به عنوان رسانه ملي، نقش ارزنده اي در گسترش اعتماد عمومي در ارتباط با نظام و دولت دارد و اين امر جايگاه خاصي به اين رسانه بخشيده است.
کد خبر: ۵۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰ 29 June 2015
به گزارش تابناک یزد  رييس و معاونين سازمان صدا و سيماي مركز يزد با حضور در دفتر كار استاندار با وي ديدار و گفت و گو كردند.
در ابتداي اين ديدار، " احمد پهلوانيان" رويكرد جديد سازمان را تعامل با مخاطبين ذكر كرد و افزود: تمام تلاش ما اين است كه برنامه ها از نظر كيفي و محتوايي سطح مطلوب تري پيدا كند و رشد داشته تا شايسته دارالعباده و دارالعلم بودن يزد باشد.
وي ايجاد فضاي شاد و پرنشاط و بهره گيري از هنرهايي چون تئاتر و موسيقي و طنز را از جمله ابزارهايي دانست كه به كمك آن مي توان سطح كيفي و محتوايي برنامه هاي صدا و سيماي مركز يزد را ارتقاء بخشيد.
رييس سازمان صدا و سيماي مركز يزد در پايان با ارائه گزارشي اجمالي از وضعيت بودجه و امكانات اين مركز، خواستار اعمال حمايتهاي قانوني از سوي استانداري يزد شد.
در ادامه اين ديدار استاندار يزد ضمن خوشامدگويي به حاضرين، سالروز شهادت شهيد بهشتي و يارانشان را گرامي داشت و آنگاه با اشاره به تغييرات صورت گرفته در صدا و سيماي مركز يزد گفت: بسيار اميدوارم كه تغيير و تحول مثبتي در راستاي ارتقاء سطح كيفي و محتوايي برنامه هاي اين مركز صورت گيرد تا فضايي بالنده را در استان شكل دهد چرا كه براي اين مركز، اصل و محور كار، بايد مخاطب باشد و مخاطبين نيز در يك قشر يا گروه خاص خلاصه نمي شوند بلكه طيفهاي مختلف فكري و فرهنگي و اجتماعي و اعتقادي و سياسي را در بر مي گيرند و دامنه وسيعي دارند.
" سيد محمد ميرمحمدي" سپس با تاكيد بر دامنه وسيع و فراگير مخاطبين صدا و سيما خاطر نشان نمود: لحاظ افكار و ديدگاه هاي اين دامنه وسيع بايد در برنامه هاي شما ديده شود ، گرچه در برخي مواقع نيز با برداشتهاي متفاوت نسبت به برنامه ها مواجه هستيد.
وي افزود: هنر صدا و سيما اين است كه به تناسب اقشار مختلف جامعه و دسته بندي هاي گوناگون، از كودك و نوجوان و جوان گرفته تا روحاني و عالم و متخصص و اقشار مذهبي و انديشمندان و زن و مرد ، برنامه سازي كند و بتواند توجه و اعتماد همه را نيز به خود جلب نمايد.
عالي ترين مقام اجرايي استان خاطر نشان نمود: در ارتباط با برنامه هاي صدا و سيماي مركز يزد و واكنش هاي پيرامون آن با يك طيف سنتي و البته محدود در استان مواجهيم كه مثلاً در برخي مواقع حتي از چارچوب فتاواي رهبري در زمينه موسيقي نيز فراتر مي روند كه لازم است تعاملات و آگاهي بخشي مناسبي با اين دوستان صورت گيرد تا صدا و سيما نيز بتواند از ابزارهاي موثر ارتباطي چون موسيقي بهره لازم را براي ارتباط با مخاطبين ببرد.
استاندار يزد خاطر نشان نمود: از نظر محتوي برنامه هاي مزكز يزد نسبتاً توانسته كه مخاطبين را راضي كند و در اين راه پرسنل صدا و سيما هم زحمات موثري متقبل شده اند كه جاي تقدير و تشكر دارد.
"ميرمحمدي" سپس با تاكيد بر لزوم ارائه جنبه اصيل و محتواي واقعي مباحث ديني و مذهبي به مردم از سوي صدا و سيما گفت: نبايد برنامه هاي مذهبي را تنها در مسائل مرتبط با غم و اندوه و عزاداري خلاصه نمود بلكه بايد وجوه نشاط آفرين، شادي بخش و تحول زاي دين و مذهب را نيز به مردم در قالب برنامه هاي گوناگون نشان داد و اثبات نمود كه دين، فقط ماتم و اندوه نيست بلكه رسيدن به اصل دين، نشاط آور و مايه پويايي و شادابي مردم است.
وي ادامه داد: صدا و سيما بايد در قالب برنامه هاي مذهبي وجوهي چون صداقت، امانت داري، نظم پذيري، انجام كار گروهي، نشاط آفريني، زيبايي شناسي، وجدان كاري، مسئوليت پذيري اجتماعي و تلاش براي رسيدن به يك جامعه الگوي انساني و اسلامي را مد نظر قرار دهد و آنگاه هيچ طيف و گروهي نيز نميتواند به اين نگاه ايرادي وارد كند.
استاندار يزد سپس بر لزوم رعايت عيب پوشي از منظر دين مبين اسلام تاكيد كرد و خاطر نشان نمود: برنامه هاي صدا و سيما بايد به گونه اي طراحي و اجرا شود، كه جنبه هاي مثبت و تحول آفرين را پوشش دهد و از پخش و علني كردن مواردي كه موجب كاهش انگيزه جامعه براي پيشرفت و رواج بداخلاقي ها و ناهنجاري ها شود بپرهيزد.
"ميرمحمدي" با بيان اين امر كه بايد در خصوص تغذيه روحي مردم حساس باشيم افزود: انعكاس مسائل نادرست در صدا و سيما صحيح به نظر نمي رسد و آثار منفي به همراه دارد چرا كه دليلي وجود ندارد كه برخي از مباحث را عموميت دهيم.
عالي ترين مقام اجرايي استان آنگاه بر نقش صدا و سيما در ايجاد همگرايي ميان مردم و دولت و جلب اعتماد مردم به نظام تاكيد كرد و گفت: صدا و سيما به عنوان رسانه ملي، نقش ارزنده اي در گسترش اعتماد عمومي در ارتباط با نظام و دولت دارد و اين امر جايگاه خاصي به اين رسانه بخشيده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر لزوم رعايت اخلاق رسانه اي از سوي همه رسانه ها خاطر نشان نمود: بايد فضايي بر رسانه ها حاكم شود كه همه در جهت رشد و تعالي مردم حركت كنند و از مچ گيري و تخريب و دامن زدن به احساسات كور و تحريك مردم و نشر اكاذيب پرهيز شود .
استاندار يزد بر لزوم انتقاد پذيري مديران تاكيد كرد و گفت: همه تلاش ما در طول اين مدت بر اين امر استوار بوده كه انتقاد پذيري در مديران رواج يابد و نقد صحيح و منصفانه جايگزين تخريب شود و طبيعي است كه رسانه ها به ويژه صدا و سيما در اين خصوص، نقشي تعيين كننده و ارزنده ايفاء مينمايند.
"ميرمحمدي" در پايان خاطر نشان نمود: رسانه اي موفق است كه بتواند در جامعه نشاط و پويايي و شادابي ايجاد كند و مردم را به سوي تحول مثبت رهنمون سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار