عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نامه‌نگاری برخی اصلاح‌طلبان به مسئولین کشور در خصوص مذاکره با ترامپ، گفت: کاسبان مذاکره در هر شرایطی حاضرند چوب حراج به افتخارات و منافع ملی بزنند.
کد خبر: ۶۲۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 30 June 2018

محمد صالح جوکار  در خصوص نامه تحقیرآمیز جمعی از اصلاح‌طلبان به مسئولین کشور در خصوص مذاکره با ترامپ، گفت: این نامه خجالت‌آور و سخیف و اقدام انفعالی ناشی از درماندگی برخی از جریان‌های سیاسی با تفکر لیبرالیستی و حکایت از بن‌بست فکری و سیاسی این جریان‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه قشری از اصلاح‌طلبان و معاندین یک راهبردی را ترویج می‌کند، این جای سؤال دارد و یک شفاف‌سازی در رویکردهای این جریان‌ها دیده می‌شود، افزود: این نامه‌نگاری قطعاً بدون هماهنگی با اهالی کاخ سفید نبوده و این از سناریوهایی است که آمریکائی‌ها برای جنگ روانی در نظر گرفتند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آمریکائی‌ها بدعهدی خود را بارها ثابت کردند و تجربه برجام نشان از بی‌اعتمادی آمریکائی‌هاست، اظهار داشت: بااین‌حال آن‌ها فاقد خلل سیاسی، نظر، تحلیل سیاسی جامع و راهبردی هستند و دست به نامه‌نگاری می‌زنند و با توجه به اینکه قطعاً منافع این اقدام به جیب آمریکائی‌ها می‌رود و ما به‌خوبی می‌بینیم که آمریکائی‌ها خودشان را چند سر و گردن بالاتر از دیگران می‌دانند و این خوی استکباری است.

جوکار تصریح کرد: درزمانی که ما با دست‌پر در موضوع هسته‌ای رفتیم و مذاکره انجام شد و با توجه به اینکه این مذاکره چندجانبه به برجام منجر شد و برجامی که نظرات خود آمریکائی‌ها در آن ملاک عمل بود، باز خودشان نقض کردند و امروز در شرایطی که آمریکائی‌ها با انجام اقدامات خصمانه به دنبال ایجاد دوقطبی و بر هم زدن وحدت و مقاومت ملت ایران هستند و عده‌ای حاضر می‌شوند ثمره آمریکا را در کشور اجرایی سازند و با راه‌اندازی جنگ اقتصادی و روانی به دنبال تحت‌فشار قرار دادن نظام در امر پذیرش خواسته‌های خود هستند. دقیقه 4

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آن‌ها به دنبال آن هستند که به عزت ملی خدشه وارد کنند و گذشته خیانت و خباثت آمریکا علیه این ملت را از خاطره مردم پاک کنند و در دوره چهل‌ساله انقلاب اسلامی که باز شاهد خیانت‌های بی‌شمار آمریکا علیه استقلال ملت ایران بودیم.

وی با اشاره به اینکه با کدام منطقی مذاکره با آمریکا تصویب می‌شود و مابعد از این نامه باید شاهد بدعهدی‌های آمریکائی‌ها باشیم، ابراز داشت: این نامه خیانت به آرمان‌های ملت ایران است و به آمریکائی‌ها چراغ سبز بیشتر و به مردم آدرس غلط می‌دهند و این‌ها به دنبال فضاسازی برای مذاکره و نهایتاً تحقیر ملت ایران هستند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بابیان اینکه آن‌ها وادادگانی هستند که از قائله انقلاب دورمانده و با ایجاد پیوند با اپوزیسیون خارجه نشین به دنبال نام و نشان می‌گردند، خاطرنشان کرد: مردم ما به‌خوبی جنس این جریانات را می‌شناسند و از ابتدای انقلاب تاکنون با چنین لحظه‌های فکری روبرو بودند و در حقیقت آن‌ها کاسبان مذاکره هستند که در هر شرایطی حاضر هستند چوب حراج به افتخارات ملت و منافع ملی بزنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار