رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: زائران اربعین حسینی برای ورود به عراق باید روادید دریافت کنند.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 27 October 2015
به گزارش تابناک یزد، حسن پلارک در نشست خبری افزود: علاقه مندان به حضور در پیاده روی اربعین حسینی باید در سامانه اینترنتی سماح به نشانی www.samah.haj.ir ثبت نام کنند.


وی با بیان اینکه بزرگترین تجمع و گردهمایی بشری در جهان را شیعیان در اربعین حسینی و در کربلای معلی برگزار می کنند گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 2 میلیون نفر زائر در مراسم اربعین حضور داشته باشند.


پلارک با بیان اینکه برای اربعین 94 ستادی تشکیل شده است افزود: یکی از کمیته های این ستاد کمیته مشارکت های مردمی است که در خصوص ساماندهی زائران و خدمت رسانی به آنان اقدام می کند.


وی گفت: تا امروز بیش از 80 تفاهمنامه با دستگاه ها و ارگان های مختلف برای تهیه امکانات و زیرساخت ها در خصوص خدمت رسانی به زائران پیاده روی اربعین امضا شده است.


پلارک افزود: تهیه امکانات و زیرساخت ها را این ستاد بر عهده دارد و دیگر دستگاه ها با انتقال تجهیزات و چادرها، مکانی را برای اسکان زائران فراهم می کنند.


وی گفت: تا کنون برای اسکان 200 هزار نفر در شهرهای نجف و کربلا اقدام شده و این رقم در حال افزایش است.


پلارک افزود: پیش بینی می شود امسال برای اسکان بیش از 500 هزار نفر زائر در شهرهای کربلا و نجف امکاناتی را مهیا کنیم که این رقم در مقایسه با سال گذشته حدود پنج برابر افزایش یافته است.


وی گفت: هم اکنون امکانات را برای نقل و انتقال زائران فراهم کرده ایم و هیئت ها آمادگی خود را برای پخت غذا برای حدود 300 هزار نفر اعلام کرده اند.


پلارک افزود: بخش عمده ای از فعالیت های ستاد کمک های مردمی اربعین موضوع اسکان زائران در کربلای معلی، تغذیه، حمل و نقل و بهداشت و درمان است.


وی گفت: تا کنون استان ها برای تامین 3 هزار دستگاه اتوبوس و تریلی لبه دار اعلام آمادگی و صاحبان و مالکان حدود 200 دستگاه اتوبوس نیز برای انتقال زائران ثبت نام کرده اند.


شماره حساب بانکی برای دریافت کمک‌های نقدی ویژه اربعین      


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: شماره حساب 1040 نزد بانک ملی در سراسر کشور آماده دریافت کمک های نقدی و نذورات مردمی ویژه اربعین حسینی است.


حسن پلارک در نشست خبری افزود: علاقه مندان برای اهدای کمک های غیرنقدی نیز باید برای هماهنگی و ساماندهی به دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان ها مراجعه کنند و اولویت کمک های غیرنقدی نیز پتو و مواد غذایی است.


پلارک با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال حدود 2 میلیون زائر در اربعین حسینی حضور داشته باشند ادامه داد: علاقه مندان به حضور در راهپیمایی اربعین حسینی باید در سامانه اینترنتی سماح به نشانی www.samah.haj.ir ثبت نام کنند و این کار را به روزهای آخر موکول نکنند.


وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی برای ورود به عراق باید روادید داشته باشند گفت: روادید زائران امسال قبل از ورود به مرزها کنترل می شود.


پلارک افزود: برای افزایش رفاه زائران،‌ تعداد گیت های خروجی از کشور و همچنین گیت های ورودی پلیس عراق نیز افزایش یافته است.


رئیس کمیته ساماندهی مشارکت های مردمی ستاد اربعین گفت: سال گذشته پس از برگزاری مراسم اربعین، موکب های عراقی در مسیر پیاده روی جمع آوری شد و مشکل اسکان و تغذیه برای زائران وجود داشت؛ اما امسال موکب های ما یک هفته پس از مراسم اربعین نیز در کربلا و نجف برپا خواهد بود.


وی افزود: مراقبت های امنیتی نیز در مسیرهای اصلی پیاده روی به صورت هوایی محسوس و نامحسوس افزایش خواهد یافت.


به گزارش خبرگزاری صداو سیما،وی گفت: برای بهداشت و درمان زائران نیز گروه هایی در مسیرهایی از کربلا تا نجف، از بصره تا نجف، از مهران تا نجف و در نقاط مرزی کشور آماده خدمت رسانی هستند.


پلارک افزود: دو بیمارستان صحرایی 400 تختخوابی نیز در کربلا و همچنین دو درمانگاه صحرایی کوچک نیز در مرزهای شلمچه و مهران ایجاد خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار