بازگشت پرشمار و ناگهانی تروریست های فرانسوی از سوریه و عراق باعث تعجب سازمان های امنیتی اروپا شده بود، اما آنها گمان می کردند که تروریست ها از بیم کشته شدن در حملات مرگبار روسیه، فرار را بر قرار ترجیح داده و سوریه را ترک می کنند.
کد خبر: ۱۲۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 14 November 2015
به گزارش تابناک یزد، حملات تروریستی جمعه شب در پاریس، در شرایطی تبدیل به خبر نخست رسانه ها شده است که تروریست ها از دو ماه پیش این حملات را وعده می دادند و اعضای فرانسوی داعش، دسته دسته به کشورشان بازمی گشتند.

سازمان های امنیتی و حتی رسانه های اروپا نیز از بازگشت پرتعداد تروریست های اروپایی، به ویژه فرانسوی ها مطلع بودند، اما اغلب آنها گمان می کردند که علت بازگشت حدود 200 تروریست در عرض 50 روز، آغاز حملات جنگنده های روسیه علیه داعش است و تروریست ها از بیم کشته شدن در این حملات بی رحمانه و مرگبار ، سوریه را ترک می کنند.

همزمان با این بازگشت های پرتعداد، تهدیدات رسانه ای داعش نیز علیه فرانسه شدت گرفته بود.

تهدیدهای داعش علیه فرانسه به علت حضور نزدیک به هزار فرانسوی در میان تروریست های سوریه و عراق از یک سال پیش و به ویژه پس از حمله به ساختمان شارلی ابدو به شدت زیاد شده بود، اما فرانسوی های داعش از دو ماه پیش بطور جدی و آشکار از حملات گسترده به خیابان های پاریس خبر می دادند.

اوائل مردادماه، صفحه اصلی داعش در شبکه های اجتماعی، ویدئویی منتشر کرد که در آن یک تروریست فرانسوی اعلام کرد؛ او و دوستانش بزودی خیابان‌های پاریس را از جنازه مردم این شهر پر خواهند کرد.

این تروریست که به زبان فرانسه سخن می گفت، قبل از کشتن یک سرباز سوری، خطاب به رئیس جمهور و مردم فرانسه گفت: منتظر باشید، بزودی خیابان های پاریس را پر از جنازه می کنیم.

او پس از شلیک گلوله به سر زندانی، او را از بالای یک صخره به پایین پرتاب کرد و گفت: ما 500 برادر فرانسوی هستیم که در حما (استانی در سوریه) به خلافت اسلامی خدمت می کنیم، اما بزودی شاهد عملیات دوستان دیگر ما در پاریس خواهید بود.

این تروریست افزود: حمله ما در فرانسه خواهد بود، اما پیامی به تمام جامعه بین المللی است.

تروریست فرانسوی

تروریست فرانسوی

تروریست فرانسوی

* در ویدئودیگری که یک هفته قبل منتشر شد، یکی از تروریست های فرانسوی که عازم حمله انتحاری است، خطاب به فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه می‌گوید: اگر از مبارزه با ما دست نکشید، هیچ گاه از امنیت برخوردار نخواهید شد.

او که از زبان عربی فقط اسم مستعارش "ابومریم" را می تواند تلفظ کند، می گوید ازینکه در حملات فرانسه حضور نخواهد داشت ناراحت نیست چراکه می دانند تعداد زیادی از برادرانش در فرانسه راه او را ادامه می دهند.

تروریست فرانسوی

روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کرد منابع اطلاعاتی و امنیتی خبر داده اند که در دو ماه گذشته حداقل 200 تروریست فرانسوی به کشورشان بازگشته اند.
این گزارش می افزاید که بازگشت پرشمار تروریست ها از سوریه و عراق در مدت زمان کوتاه باعث نگرانی منابع امنیتی شده است.

بازگشت یکباره ده ها تروریست فرانسوی از سوریه و عراق مورد توجه سازمان های اطلاعاتی اغلب کشورها قرار گرفته بود و رسانه ها نیز از آن با خبر بودند، اما اغلب آنها علت این مهاجرت ناگهانی را افزایش حملات روسیه به مواضع تروریست ها دانسته و اظهار کرده بودند که اروپایی های داعش، از ترس کشته شدن در حملات مرگبار روسیه، سوریه را ترک کرده اند.

منابع فرانسوی هفته قبل اعلام کردند که حداقل هزار فرانسوی با داعش و سایر گروه های تکفیری ارتباط دارند، اما هیچ اطلاعاتی از اینکه مجریان حملات جمعه شب چه کسانی بودند، منتشر نشده است.

 پلیس و نهادهای امنیتی فرانسه هنوز آمار دقیق از شمار تروریست های مهاجم، تعداد تروریست های کشته شده و کسانی که فرار کرده و هنوز زنده اند، ندارند، اما رئیس پلیس پاریس اعلام کرد که حداقل 12 تروریست فرار کرده اند.

همزمان با حملات جمعه شب پاریس و پس از آن، صفحات داعش در شبکه های اجتماعی بدون آنکه منتظر بیانیه رسمی سرکردگانشان در برعهده گرفتن مسئولیت این حملات باشند، شروع به شادمانی کرده و آن را اجرای وعده های قبلی خود عنوان کردند.
دیشب در حالی که بازی دوستانه تیم های ملی فوتبال فرانسه و آلمان در ورزشگاه استادوفرانس تمام نشده و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در ورزشگاه حضور داشت، یکی از سرکردگان داعش در صفحه خود نوشت:
"ما با بمب و اسلحه به سراغ شما عاملان جنگ های صلیبی می آئیم، منتظر ما باشید."

پس از انفجار نارنجک ها در مقابل ورزشگاه استادوفرانس و خروج اولاند از ورزشگاه، این تروریست نوشت: "این حملات تلافی جنایاتی است که فرانسه در مالی و سوریه علیه مسلمانان انجام داد، بازهم منتظر باشید، جنگ به خانه های شما می آید."

تکفیری دیگری نوشت: "غرب سال هاست که با آرامش سرزمین های مسلمانان را نابود می کند، اما با حضور ما این روند تغییر می کند."


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
چرا هر جمله چند بار تو گزارش تکرار میشه؟!!! آدم خسته میشه اینقد جمله تکراری میخونه!!!
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
استاد میشه بگی کدوم جملات؟
پاسخ ها
mohsen
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
دانشجوی کند ذهن .. همه جملات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار