امام جمعه موقت یزد با اشاره به بسته شدن پرونده PMD گفت: ختم این پرونده حاصل لطف خدا، صلابت رهبری، همدلی مردم و تلاش تیم مذاکره‌کننده است اما بدانید که آمریکا دست از سر ایران بر نمی‌دارد و مصوبه جدید او گواه این موضوع است.
کد خبر: ۱۴۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 18 December 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام محمدحسن معزالدینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به وجود مناسبت‌های مختلف در کشور و جهان اسلام اظهار داشت: لازم است مردم از این مناسبت‌ها آگاهی پیدا کنند زیرا اطلاع از بروز و وقوع بسیاری از حوادث برای آنها مفید خواهد بود.

وی با اشاره به اخبار ناگوار در جهان اسلام عنوان کرد: این اخبار باید برای مردم بازگو شود تا آنها بتوانند موضع‌گیری درست و مدبرانه در این اتفاقات داشته باشند.

امام جمعه موقت یزد از جمله این وقایع به کشتار شیعیان در نیجریه اشاره کرد و افزود: به رهبر شیعیان نیجریه حمله شد که در جریان این حمله، همسر وی کشته شد و از خود او نیز خبری در دست نیست.

وی با بیان اینکه شیخ زکزاکی در پاریس شیعه شد و با مطالعات فراوان، رهبری شیعیان نیجریه را به دست گرفت، خاطرنشان کرد: این حمله و کشتار بی‌رحمانه، تاوان شیعه شدن آنها بود زیرا دشمنان شیعیان از موج شیعه‌گرایی که در جهان به وجود آمده، در هراس هستند به همین دلیل هزینه‌های بسیاری کرد‌ه‌اند تا موجی از اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی در بین مردم جهان ایجاد کنند.

معزالدینی عنوان کرد: داعش نیز از جمله دشمنان اسلام است که با اقدامات خود به اسم اسلام، می‌خواهد به مردم دنیا بفهماند که اسلام جلاد و خونریز است اما با اطمینان و قطعیت می‌گوییم که داعش زاییده اسرائیل غاصب است.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: اینها باید بدانند که در تاریخ شیعه، پیکری که بر زمین افتاد، پیکر دیگری راه در خون‌خفتگان را ادامه خواهد داد و شیعه در تاریخ استمرار خواهد یافت.

وی، ضمن تسلیت فاجعه نیجریه به شیعیان و مسلمانان این کشور، خطاب به مسلمانان و شیعیان نیجریه تاکید کرد: شما امروز باید سلاح رهبر خود را بردارید و به راه او ادامه دهید.

معزالدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قطعنامه PMD که علیه ایران بسته شد، بیان کرد: امضا کنندگان این قطعنامه می‌خواستند ایران را به خاطر دنبال کردن سلاح هسته‌ای، کشوری ترس‌آور و رعب‌آفرین معرفی کنند اما این پرونده بسته شد و آنچه منجر به بسته شدن این پرونده و کنار کشیدن چتر امنیتی از ایران شد، اول لطف پروردگار و صلابت رهبری و ایستادگی ایشان در مورد خطوط قرمز و دیگری همدلی و همراهی مردم و تلاش تیم مذاکره‌کننده بود.

وی تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده با تلاش خود توانست این سوغات و تحفه را برای مردم ایران به ارمغان آورد اما بدانید که اینها قرار نیست دست از سر ایران بردارند زیرا به تازگی طرحی را به تصویب رسانده‌اند مبنی بر اینکه چند کشور مدنظر آنها اگر به ایران سفر کنند، دیگر اجازه ورود به آمریکا را نخواهند داشت.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه آمریکا خود را زخم‌خورده از ایران می‌داند و حتی در جنگ‌های اخیری که در کشورهای اسلامی به راه انداخته، می‌بیند که ایران سبب ناکامی او شده است، افزود: آمریکایی‌ها توسط عوامل دست‌نشانده خود در سوریه و یمن و ... قصد گسترش تروریست‌ها را داشتند اما دیدند که این کشورها دست به دامن ایران شدند و ایران مبارزه‌ای جدی با تروریست را در منطقه آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: از سران آمریکا و دیگر کشورهایی که دائم علیه ایران دسیسه می‌کنند، می‌خواهم که دوباره هزینه نکنند و دوباره به جای اول باز نگردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار