کد خبر: ۱۴۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 22 December 2015

به گزارش تابناک یزد،مدير كل ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري استان يزد از تدوين برنامه‌اي پنج ساله براي هر شهرستان جهت استفاده از ظرفیت‌های آنان براي جذب گردشگران خبر داد.

 "محمد مهدي شرافت" در نشست هم‌اندیشی اعضاي شوراي اسلامي استان اظهار كرد: متأسفانه در دولت قبل آثار تاريخي و فرهنگي بسياري در حال تخريب بود كه با عزمي جدي و مصمم از ادامه اين تخریب‌ها جلوگيري شده است.

وي ادامه داد: نگاه ما در حوزه ميراث فرهنگي، يك نگاه استاني است و براي هر شهرستان برنامه‌ای پنج ساله تدوين شده است تا با توجه به ظرفیت‌هایی كه دارند به جذب گردشگر خارجي و داخلي بپردازند.

"محمد فقيه خراساني" رئيس شوراي اسلامي استان نيز در اين جلسه از حمایت‌های اداره كل ميراث فرهنگي استان در حفظ و احياء آثار تاريخي در شهرستان‌ها تقدير كرد.

وي اظهار كرد: با توجه به اين كه يكي از محورهاي توسعه استان حوزه گردشگري است، ضرورت دارد كه نقاط قوت و ضعف شهرستان‌ها در حوزه ميراث فرهنگي بررسي و اقدامات لازم براي استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها در راستاي سال خوشامدگویی به يزد انجام شود.

فقيه خراساني همچنين خواستار ساماندهي و توجه بيشتر به بافت تاريخي يزد شد تا آسیب‌های اجتماعي موجود در اين منطقه رفع شود.

گفتني است؛ در ادامه اين جلسه هر يك از اعضاي شوراي اسلامي استان به بيان مشكلات شهرستان‌های تابعه خود در حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري پرداختند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار