فرماندار يزد گفت: ضرورت دارد براي شهرهاي استان تئوري علمي و چارچوبي مشخص براي شهرسازي آن تعريف شود
کد خبر: ۱۷۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 30 January 2016

به گزارش تابناک یزد،محمود شاكري شمسي در ديدار با مديركل راه و شهرسازي استان با بيان اينكه بيشترين فعاليت هاي مربوط به حوزه شهرسازي اداره كل راه و شهرسازي در شهرستان يزد نمود دارد اظهار داشت: ضرورت دارد براي شهرهاي استان تئوري علمي و چارچوبي مشخص براي شهرسازي آن تعريف شود.

وی با اشاره به اينكه شهر يزد داراي آلودگي بصري است افزود: معماري تاريخي منحصر به فرد شهر يزد از ديرباز مورد توجه همگان بوده ولي در شهرسازي مدرن نتوانسته ايم به جايگاه مطلوبي دست يابيم.

شاكري شمسي با انتقاد از افزايش ساخت و سازهاي غيرمجاز در سطح شهر يزد خاطرنشان ساخت: در صورت وقوع حوادث طبيعي به علت اينكه اين ساخت و سازها تحت شرايط قانوني نبوده، خسارت هاي فراواني را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار با اعلام اينكه برخورد با زمين خواران يكي از اولويت هاي مهم فرمانداري يزد در اين مدت بوده است تصریح کرد: زمين به عنوان يك كالاي سرمايه اي محسوب مي شود، لذا برخي از افراد سودجو با دنبال تصرف اراضي ملي هستند و در اين زمينه تمام تلاش خود را به كار گرفته ايم تا حقي از بيت المال ضايع نشود.

 مديركل راه و شهرسازي استان نيز در اين ديدار افزود: مردمان يزد از گذشته تا كنون سعي داشته اند با وجود محدوديت ها بتوانند اقدامات مؤثري را در راستاي آباداني شهر خود انجام دهند.

نقصان محمدي  تصريح كرد: امروزه در شهر يزد از الگو هاي ساده براي شهرسازي استفاده نمي شود در حالي كه در كشورهاي ديگر به اين امر توجه ويژه اي مي شود.

مديركل راه و شهرسازي استان گفت: اگر چارچوب هاي كلي را مدنظر قرار دهيم، مسائل كوچكتر به خوبي حل و فصل مي شود.

قدس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار