مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: مشترکان صنعتی استان سهم 80 درصدی مصرف انرژی برق را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۲۶۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 24 July 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا صحتی برق را از جمله صنایع زیر بنایی دانست و اظهار داشت: گردش چرخ‌های اقتصادی، توسعه صنعتی و تأمین رفاه اجتماعی به استمرار برق متکی است.

وی افزود: با توجه به مصرف روز افزون لوازم و تجهیزات برقی در جامعه لزوم تبیین و اجرای راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی به ویژه در صنعت برق بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه ماهیت مصرف برق در بخش صنعت به گونه‌ای است که این بخش می‌تواند در زمان پیک بار شبکه، حداقل بار و انرژی را استفاده کند، عنوان کرد: این واحدها نقش عمده‌ای در کنترل پیک بار انرژی برق ایفا می‌کنند.

وی اظهار داشت: صنایع استان امسال سهم 44 درصدی در پیک بار دارند که تعداد 261 واحد صنعتی در طرح تعمیرات و تعطیلات مشارکت داشته‌اند.

صحتی ادامه داد: با هدف تشویق و قدردانی از همراهی و همکاری صنایع در طرح تعمیرات و کاهش پیک بار 22 میلیارد ریال پاداش به این واحدها پرداخت شده است، همچنین حدود پنج میلیارد ریال پاداش به 69 واحد صنعتی همکار در طرح ذخیره عملیاتی در سال گذشته پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به سهم 13 درصدی و 22 درصدی مشترکین کشاورزی و خانگی در پیک بار سال جاری گفت: استان یزد با فرهنگ‌سازی 15 هزار دانش‌آموز یزدی و جلب مشارکت 380 مشترک کشاورزی در فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق اقدام کرده است.

وی با تأکید بر اینکه یزد در سال جاری به عنوان الگوی مدیریت مصرف برق در کشور مطرح است بیان داشت: خوشبختانه با اقدامات و راهکارهایی که اندیشیده شده از پیک بار امسال با اطمینان عبور خواهیم کرد و مشکلی در استان نخواهیم داشت.

صحتی با بیان اینکه سال گذشته 976 هزار مگاوات بر ساعت انرژی برق فروش رفته اظهار داشت: این میزان در سال جاری از یک میلیون و 31 هزار مگاوات برساعت بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود فروش انرژی استان در بخش تجاری از 227 هزار و 147مگاوات برساعت به بیش از 244 مگاوات بر ساعت در سال جاری برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار