کد خبر: ۲۶۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 25 July 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد با اشاره به سیاست و ضرورت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، از برگزاری جشن خودکفایی 1100 نفر از خانواده‌های تحت پوشش این نهاد خبر داد.

محسن علیزاده با بیان این که 10 درصد جمعیت استان یزد تحت پوشش حمایت‌های مستمر و موردی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند، کاهش سالانه پنج درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد را یکی از مهمترین سیاست‌های این نهاد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند.

وی بر ضرورت ایجاد ساز و کار مناسب در راستای خودکفایی و خروج بیش از 4000 خانواده تحت حمایت استان تا پایان سال‌جاری، تاکید و اعلام کرد: البته در آینده نزدیک نیز جشن خودکفایی 1100 نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان را برگزار خواهیم کرد.

علیزاده با اشاره به تدوین برنامه‌های عملیاتی به منظور پایدارسازی طرح‌های اشتغال در استان، اظهار کرد: اجرای طرح کلینیک مشاغل به منظور راه‌اندازی مجدد طرح‌های شغلی راکد، برگزاری بازارچه‌های فصلی و دائمی فروش محصولات تولیدی مددجویان و ایجاد مجتمع‌های خدماتی و گلخانه‌ای‌، از برنامه‌های در دستور کار کمیته امداد استان  است.

وی، ایجاد فرصت‌های شغلی، انجام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تدوین برنامه‌های کاریابی را از مهمترین محورهای فعالیت کمیته امداد استان برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش خواند و اضافه کرد: اجرای طرح‌های کارانگیزی، توان افزایی،‌ خودکفایی و کارآفرینی، از اقدامات در دستور کار معاونت اشتغال کمیته امداد استان است.

مدیر کل کمیته امداد استان در همین رابطه از پیش‌بینی اجرای 1100 طرح مهارت‌آموزی، 2430 طرح پایدارسازی،‌ 281 طرح کارآفرینی و 221 طرح حرفه‌آموزی در سالجاری به منظور ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مددجویان خبر داد.

وی به نقش کمیته امداد برای تحقق کامل اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: طرح‌های مستعدین اشتغال،‌ اقتصاد روستایی، مشاوره شغلی و ارتقای مهارت فنی و حرفه‌ای مستعدین اشتغال، از دیگر طرح‌های در دستور کار کمیته امداد امام خمینی(ره) برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است.

علیزاده به نقش روستائیان در توسعه و رونق روستاهای استان و کشور، اشاره و خاطرنشان کرد: شناسایی روستاهای نمونه،‌ شناسایی مشاغل قابل اجرا در روستاهای نمونه، تدوین مدل زنجیره تأمین مشاغل قابل اجرا و بررسی چگونگی خوشه‌سازی طرح‌های اجرایی از جمله برنامه های اجرایی طرح اقتصاد روستایی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار