مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از خرید بالغ بر 80 میلیون تومان از مؤلفان کتاب طی دو سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۷۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 06 August 2016

به گزارش تابناک یزد،علی غیاثی ندوشن  اظهار داشت: وضعیت چاپ و نشر طی دو سال گذشته وضعیت بهتری در استان یزد داشته ضمن اینکه بحث تفویض اختیار نظارت بر نشر کتاب نیز به استان یزد داده شده است.

وی عنوان کرد: 10 استان کشور در این زمینه تفویض اختیار شده‌اند که یزد از جمله این استان‌ها است و با این اقدام وزارت ارشاد، دیگر نیاز نیست کتاب نویسندگان یزدی برای نشر به تهران ارسال شود.

غیاثی ندوشن تصریح کرد: با این اقدام،‌ روند چاپ کتاب در یزد تسریع می‌‌شود و امیدواریم شاهد فعالیت بیشتر در این حوزه باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه تلاش شده از مؤلفان، ناشران و فعالان عرصه نشر حمایت شود، خاطرنشان کرد: در این راستا طی دو سال گذشته یعنی در سال‌های 93 و 94 بالغ بر 80 میلیون کتاب از مولفان استان یزد خریداری شده است.

غیاثی ندوشن یادآور شد: خرید کتاب در طول سال‌های گذشته در تهران انجام می‌شد اما با توجه به آمار بالای کتب، شانس نویسندگان یزدی برای خریداری شدن آثارشان بسیار کم بود اما اکنون سهم خرید استان از سوی تهران محفوظ است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اقداماتی که در حوزه نشر انجام شده، شاهد افزایش سرانه مطالعه در کشور و به تبع آن در استان یزد باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
استاددلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
با سلام وتقدیم احترام: حمایت از مولفین وناشرین داخلی امرخطیر و لازمی است. منتها در گزینش کتب مورد حمایت باید دقت کافی معمول گردیده واین مهم به کارشناسان خبره سپرده شود. اگر انتخابها اشتباه و کتب آبکی خدای نکرده در زمره کتب برگزیده جای گیرد همین مختصرکتابخوان فعلی را نیز از دست داده مولفین فرهیخته را نیز دلسرد خواهیم نمود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار