به همت معاونت فرهنگی دادگستری یزد مراسم گرامیداشت روز جهانی کودک در محل زندان مرکزی یزد برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳ 26 October 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا عرشیان معاون فرهنگی دادگستری استان یزد در آیین گرامیداشت روز جهانی کودک در زندان مرکزی یزد که با شرکت بانوان زندانی و فرزندان آنها که مدتها ملاقات نداشتند برگزار شد، گفت: دیدار فرزندان و مادران ، فضایی با شکوه و آکنده از معنویت را ایجاد کرد تا مسئولان قضایی ، موضوع مهم خانواده و به ویژه کودکان معصوم خانواده های بزه کار را مد نظر قرار دهند.

عرشیان اظهار کرد: روز جهانی کودک بهانه ای است تا در جهت رسیدگی به کودکان و نونهالان این گونه خانواده‌ها گام برداشته شود و فضایی فراهم شود تا مادرانی که به سبب تحمل حبس، مدت‌های مدیدی از فرزندان خود جدا افتاده اند دیداری را تازه کنند.

وی تصریح کرد: اسلام همواره به مسئله کودکان اهمیت داده و ما نیز باید این موضوع را مدنظر داشته و ملاک عمل قرار دهیم.

این مقام قضایی تربیت فرزندان صالح، پویا، اندیشمند ، متعهد و متخصص را وظیفه همگانی برشمرد و اظهار کرد: اگر امروز به هر دلیلی عده ای از مادران و پدران مجبور به گذراندن دوره ای از عمر خود را در زندان هستند، این وظیفه ساقط نمی شود و باید مسئولان برای حفظ سلامت جسم و روان و روح فرزندان زندانیان چاره اندیشی کنند.

وی ابراز کرد: باید آسیب‌ها و مشکلات پیش پای فرزندان زندانیان شناسایی و رفع شود، تا این کودکان نیز بتوانند پله‌های رشد و ترقی را طی کنند.

عرشیان تصریح کرد: اگر به هر دلیل خانواده ای دچار آسیب اجتماعی شد و یا والدینی به سبب ارتکاب جرم و بزه به حبس محکوم شدند باید فرزندان پاک نهاد این خانواده ها را بیشتر مورد لطف و تفقد قرار داد تا این کودکان دچار خطا و لغزش نگردند و  باید در حد توان و بضاعت برای آنان برنامه‌های فرهنگی مفرح و مفید درنظر گرفت.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های دینی و مذهبی و تعلیم و تربیت صحیح کارامد در سن کودکی مانند نقش در سنگ ماندگار است و فرزندان را کارامد، توانمند و متعهد می‌سازد.
میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار