مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: به رغم اینکه همه دستگاه‌ها دغدغه کاهش آثار و خطرات بحران‌ها را دارند اما آمادگی لازم در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۳۴۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 25 December 2016

به گزارش تابناک یزد،هادی هادی‌نسب در نشستی خبری با بیان اینکه همه تلاش ما، بهره‌مندی از جامعه و استان ایمن در برابر حوادث است، اظهار داشت: به همین منظور 14 کارگروه مدیریت بحران در استان یزد تشکیل شده و با عضویت 35 دستگاه در شورای مدیریت بحران، این موضوع به یک دغدغه در دستگاه‌ها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مدیریت بحران استان یزد، ایجاد دغدغه در مدیران در راستای مدیریت حوادث بوده است، افزود: اکنون این اتفاق رخ داده و مدیران استان دغدغه بحران دارند و همکاری خوبی نیز در حوزه پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی انجام شده است.

هادی‌نسب خاطرنشان کرد: بیشتر توان خود را بر دو بخش پیشگیری و آمادگی در شرایط بحرانی معطوف کرده‌ایم که در این راستا طی پنج سال باید همه شهروندان یزدی را تحت آموزش‌های لازم قرار دهیم.

آموزش 200 هزار نفر در برابر حوادث طبیعی در استان یزد

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد عنوان کرد: امسال آموزش 200 هزار نفر در برابر حوادثی همچون زلزله، آتش‌‌سوزیِ، سیل، طوفان و ... در برنامه مدیریت بحران استان یزد است که تاکنون 55 درصد این برنامه اجرا شده اما با این وجود تنها 10 درصد جامعه، آمادگی در برابر مخاطرات را دارند و امیدواریم بتوانیم بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ظرف پنج سال آینده، اغلب مردم یزد را به آمادگی‌های لازم برسانیم.

هادی‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امکانات دولتی پاسخگوی بحران‌ها نخواهد بود، تصریح کرد: برخی امکانات در بخش خصوصی و در اختیار برخی مشاغل وجود دارد که در تلاشیم با جمع‌آوری یک بانک اطلاعاتی کامل، در مواقع بحران از اطلاعات آن به منظور بهره‌گیری از توان بخش خصوصی استفاده کنیم.

حوادث جاده‌ای و طوفان بحران‌های جدی استان یزد بعد از خشکسالی است

وی با اشاره به بیشترین بحران‌هایی که استان یزد را تهدید می‌کند، یادآور شد: بعد از خشکسالی و بحران آب، خطراتی نظیر حوادث جاده‌ای، طوفان، زلزله و آتش‌سوزی بیش از سایر خطرات استان یزد را تهدید می‌کند.

هادی‌نسب با بیان اینکه آتش‌سوزی در استان یزد آمار بالایی دارد، ادامه داد: آموزش در این حوزه همچنین به روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی در مجتمع‌های مسکونی توسط مدیریت بحران در حال پیگیری است و گرچه این موضوع ممکن است در دستور کار مدیریت بحران نباشد، اما به دلیل آمار آتش‌سوزی‌ها و وضعیت نامناسب بسیاری از واحدهای مسکونی، این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: مدیران مجتمع‌های مسکونی آموزش‌های لازم را در زمینه مقابله و پیشگیری از آتش‌سوزی فرا گرفته‌اند ضمن اینکه تجهیزات و تشکیلات آتش‌نشانی مستقر شده در این مجتمع‌ها به روزرسانی شده و آموزش استفاده از آنها ارائه شده است.

کاهش 80 درصدی بارندگی در پاییز امسال نسبت به سال گذشته

هادی‌نسب یکی از بحران‌های استان یزد را خشکسالی بیان کرد و افزود: استان یزد برای هفدهمین سال متوالی وارد دوره خشکسالی شد و بارش‌های پاییزه امسال رضایت‌بخش نبود و نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 80 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: کارشناسان بر این باورند که وضعیت بارندگی امسال بهتر از پارسال نخواهد بود و به نظر می‌رسد زمستان نیز نظیر پاییز امسال، بارندگی چندانی در استان یزد به ویژه مرکز استان رخ ندهد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد یادآور شد: سال گذشته بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست استان یزد بالغ بر 800 میلیارد تومان به دلیل خشکسالی خسارت دید که این در برخی موارد این خسارت‌ها جبران‌ناپذیر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
پرسنل خدوم هلال احمر استان یزد همیشه اماده اند البته اگر در سکوت خفت بار استاندار و معاونین ایشان و سوء مدیریت مدیرعامل هلال احمر اجازه بدهد فعلا الویت برنامه های هلال احمر:
1-قاچاق دارو دست چندم برای بیماران خاص
2-تبدیل امبولانس به خودرو تشریفات مدیرعامل
3-سرویس مدرسه پسر مدیرعامل با خودرو اداری به رانندگی یکی از پرسنل زحمتکش اداره
4-دادن دو کیلو گوشت با هزارمنت به پرسنل
5-ایجاد جو رعب و حشت
6-اخراج و تبعید پرسنل معترض
7-................
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار