مسئول اداره پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی دادگستری یزد با اشاره به لزوم تربیت صحیح در فرزندان و پیشگیری از آسیب‌ها گفت: طرح پیشگیری‌های رشد مدار در بیش‌از 20 مدرسه استان در حال اجرا است.
کد خبر: ۳۴۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 26 December 2016

به گزارش تابناک یزد،علی‌محمد جوکار در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به لزوم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم گوناگون در جامعه اظهار داشت: اجرای طرح پیشگیری‌های رشد مدار برای مقابله دانش‌آموزان و والدین آن‌ها در بین گروه تحصیلی مقطع ابتدایی در سطح بیش‌از 20 مدرسه استان در حال اجرایی است.

وی با بیان اینکه این طرح از بروز آسیب‌های اجتماعی و جرایم در بین دانش‌آموزان در سنین بالاتر جلوگیری می‌کند ادامه داد: توانمندسازی اجتماعی، توانمندی روحیه و ضمیر روانی دانش‌آموزان و افزایش قدرت سازگاری از اهداف این طرح است.

مسئول اداره پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی دادگستری یزد با بیان اینکه اجرای این طرح برای نخستین بار در کشور در یزد آغاز شده است، اضافه کرد: همچنین این طرح در زمینه برخورد والدین با فرزندان و نحوه رفتار با آن‌ها در مسائل مختلف آموزش‌هایی را ارائه خواهد داد.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها کاملا رایگان برگزار می‌شود افزود: در این دوره‌های آموزشی 20 مهارت پیشگیری رشد مدار با عنوان نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان با عضویت 9 دستگاه در کمیته‌های تخصصی در حال اجرا است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

جوکار اضافه کرد: محتواهای آموزشی براساس روانشناختی و شناخت از افراد است که با کمک تیم درمانی از دانشگاه علوم بهزیستی کشور طراحی شده و سرفصل‌های آموزشی در خصوص هوش کودک و مولفه‌های غلبه بر استرس کودکی و آموزش قانون‌پذیری همچنین غلبه بر رفتارهای پرخطر برای کودکان و والدین است.

وی در خصوص برگزاری این دوره‌ها برای شهرستان‌ها و پوشش سطح بیشتر در شهر یزد عنوان کرد: در شهرستان‌های استان در حال برگزاری دوره تربیت مربی هستیم که پس از آن نیز طرح در شهرستان‌ها از سال آینده آغاز خواهد شد.

مسئول اداره پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی دادگستری یزد افزود: این طرح در مرکز مشاوره امام‌ حسین(ع) نیز به صورت رایگان برگزار می‌شود تا همه بتوانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار