استاندار یزد گفت: باید برای تسهیل در روند سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران نسبت به بررسی طرح هایی که درخواست گرفتن موافقت نامه داشته اند اقدام لازم و سریع انجام گیرد.
کد خبر: ۳۶۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳ 25 January 2017
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در پانزدهمین نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد که با هدف بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاری برگزار شد، افزود: با توجه به تشکیل مرکز خدمات سرمایه گذاری و لزوم جذب جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید هرچه سریع تر عمل کنیم.
وی گفت: یکی از اهداف تشکیل مرکز خدمات ، ایجاد نظم و انضباط در روند کار و پیشرفت برنامه هاست و در واقع اگر سرعت عمل داشته باشیم و سرمایه‌گذار را معطل نکنیم قطعا در ارتباط با ایجاد این مرکز به هدف خود رسیده‌ایم.
میرمحمدی با اشاره به نقش مهم انرژی خورشیدی در توسعه آینده کشور گفت: باید با برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های خورشیدی و توسعه سیکل ترکیبی بتوانیم از ظرفیت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان استفاده کنیم.
وی اضافه کرد : در این استان330 روز در سال تابش خورشید وجود دارد و منبع ارزشمندی برای سرمایه گذاری در حوزه وزارت نیروست و باید برای تامین انرژی پایدار و مستمر از ظرفیت این بخش استفاده لازم را برد.
در این جلسه مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد درباره وضعیت انرژی خورشیدی گفت: در طول برنامه پنجم توسعه سه نیروگاه بزرگ 500 مگاواتی سیکل ترکیبی شامل واحدهای گازی و بخار توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری هر کدام 960 میلیارد تومان ساخته شده در حالی که تا پایان برنامه چهارم توسعه بیش از 1000 مگاوات قدرت نصب شده نیروگاهی داشتیم.
محمدحسن صباغ زادگان افزود: در حال حاضر 2هزار و 380 مگاوات قدرت نصب شده نیروگاه‌های حرارتی استان است و با نیروگاه کرمان، خراسان، اصفهان و هرمزگان در ارتباط هستیم ضمن آنکه در مجوز ساخت واحدهای تولید پراکنده برق نیز رتبه سوم کشور را داریم.
وی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری در این بخش 176 میلیارد تومان است که در طول برنامه پنجم از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است.
در این نشست برنامه های حوزه برق و تولیدات برقی در طول برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ، بررسی توسعه سرمایه‌گذاری در خصوص تولید انرژی برق با بهره‌مندی از انرژی خورشید ، برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای جذب سرمایه‌گذاری در استان و شیوه‌نامه اداره مرکز خدمات سرمایه‌گذاری بحث و بررسی انجام شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار