رئیس بهزیستی استان یزد گفت: بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده، در استان یزد به ازای هر شش ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود که این آمار بسیار نگران کننده و حاصل نقص تربیتی و آموزشی جوانان است.
کد خبر: ۳۹۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 09 March 2017
به گزارش تابناک یزد،جلیل عفتی در مراسم افتتاح طرح آموزش زندگی ویژه زوج‌های در آستانه ازدواج اظهار داشت: آمارهای فعلی طلاق بسیار نگران کننده است و اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند، این آسیب ممکن است در همه خانواده‌ها نفوذ کند.

وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از طلاق‌ها به دلیل نداشتن مهارت‌های زندگی و مهارت همسرداری و نا آشنایی با آموزش‌های لازم در این حوزه صورت می‌گیرد زیرا در نظام آموزشی، مهارت آموزی مورد غفلت واقع شده است.

عفتی ادامه داد: فرزندان ما در مدارس زیر بمباران مطالب علمی تئوری قرار می‌گیرند و نهایت موفقیت آنها کسب رتبه خوب در کنکور یا در نهایت دریافت مدرک دانشگاهی است اما همین فرزندان پس از سالیان طولانی تحصیل در مدرسه و دانشگاه، فاقد هرگونه مهارت رفتاری، ارتباطی، شغلی و ... وارد اجتماع می شوند.

رئیس بهزیستی استان یزد بیان کرد: در این شرایط اگر همسری را نیز بدون در نظر گرفتن معیارهای صحیح انتخاب کنند، نمی توان انتظار نتیجه ای جز آمارهای فعلی را داشت.

وی تاکید کرد: اگر نظام آموزشی در زمینه مهارت آموزی به جوانان قصور و کوتاهی دارد، خانواده ها باید تلاش کنند با شیوه صحیح تربیت، مهارت آموزی و آموزش مهارت رفتاری و ارتباطی، این قصور را جبران کنند.

عفتی با اشاره به اینکه طرح آموزش زندگی تلاش می‌کند بخشی از این نیاز را تامین کند، افزود: ما مدعی نیستیم که با ۱۶ ساعت آموزش می توان همه نیازهای جوانان را برطرف کرد اما این آموزش‌ها می تواند تلنگری به ذهن زوج‌ها برای ساختن زندگی بهتر باشد.

به گزارش مهر، طرح آموزش زندگی ویژه زوجین در آستانه ازدواج با همکاری بهزیستی و دادگستری یزد اجرا شد که بر اساس این طرح گذراندن ۱۶ ساعت دوره آموزش مهارت‌های زندگی برای دریافت سند ازدواج ضروری است.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار