کد خبر: ۳۹۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 10 March 2017
به گزارش تابناک یزد، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: کتاب فرهنگ اعلام شهدای استان یزد منتشر شده و در روزهای آینده رونمایی می‌شود.
 محمدحسن فاضلی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزدبا اشاره به اینکه ترویج فرهنگ و شهادت در جامعه موفق بوده، اظهار داشت: جوانانی که دهه 70 به دنیا آمده‌اند، بدون اینکه جنگی دیده باشند صف می‌کشند که در برابر دشمنان اسلام آن هم نه در کشور خود بلکه در سوریه قرار گیرند

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با بیان اینکه کتاب فرهنگ اعلام شهدای استان یزد منتشر شده، گفت: این کتاب حاوی اطلاعات تمام شهدای استان یزد است و انشاالله در روزهای آینده در تهران رونمایی می‌شود.

فاضلی عنوان کرد: خوشبختانه در استان یزد یادواره های شهدا هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و جایگاه استان یزد در این زمینه در کشور بسیار خوب است.

وی به اهتمام خانواده های شهدای استان یزد در برگزاری یادبود های شهدا اشاره کرد و گفت: یزد جزو معدود استانهایی است که خانواده های شهدا خودشان اقدام به برگزاری یادبود می کنند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد ادامه اد: سال گذشته آمار ممتازین دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر استان یزد 70 درصد بوده در حالی که میانگین کشوری در این حوزه 59 درصد است.

فاضلی گفت: در همین حوزه 70 درصد دانش‌آموزان شاهد و ایثاگر استان یزد در دانشگاه‌های دولتی پذیرش شده‌اند و توانستیم رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهیم.

وی در ارتباط با دانشجویان شاهد و ایثارگر استان یزد تصریح کرد: چهار هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در 70 دانشگاه استان یزد تحصیل می‌کنند که 30 درصد آنها دانشجویان ممتاز هستند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد خاطرنشان کرد: امسال نخستین یادواره شهدای قرآنی با یاد شهید فاجعه منا، حاج حسن دانش برگزار شد.

فاضلی تصریح کرد: همچنین برای ایام نوروز و سال تحویل، برنامه‌های بسیار خوبی در نظر گرفته شده و هنگام سال تحویل در گلزار شهدای خلدبرین ویژه برنامه نوروز برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار