کد خبر: ۴۰۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 06 April 2017
به گزارش تابناک یزد،ريیس کل دادگستری استان یزد گفت‌: با تلاش گسترده کارکنان اداری و قضایی دادگستری استان با کاهش سه هزار فقره پرونده از موجودی پرونده‌های دادگستری، افزایش 12 درصدی مختومه‌های دادگستری در سال 95 رقم خورد .
 «محمدرضا حبیبی» در دیدار با کارکنان اداری و قضایی دادگستری به مناسبت آغاز سال جدید، افزود: رسیدگی به بیش از 215 هزار فقره پرونده در دادگستری کل استان اعم از دادسراها و کلیه محاکم و اجرای احکام سراسر استان در سال گذشته از عزم جدی و تلاش مضاعف کارکنان در خدمت به مردم خبر می‌دهد .

وی اظهار كرد: بدون تردید همت مجموعه اداری دادگستری، دوشادوش نیروهای سخت‌کوش قضایی، منجر به رسیدگی به این تعداد پرونده در سال گذشته شده است که باید به همه کارکنان خدا قوت و خسته نباشید عرض کرد .

این مقام قضایی ابراز امیدواری کرد: در سال جدید کارکنان دادگستري با شادابی، انگیزه و توان بیشتری خدمت به مردم را سرلوحه کار خویش قرار دهند و در جهت کمک به مردم، رفع مشکلات مراجعان به دستگاه قضایی و فصل خصومت‌ها و ایجاد صلح و سازش گام بردارند .

وی با یادآوری دعای تحویل سال، بیان كرد: «حَوِل حالنا اِلی اَحسنِ الحال» تنها با ذکر دعا حاصل نمی‌شود و باید به مصداق آیه «اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم »، حرکت و تلاش برای خدمت و عزم جدی برای تغییر به وجود آید تا خداوند نیز به برکت دعا و تلاش‌ ما، حال ما و اجتماع و جامعه پیرامون ما را به سمت تعالی و احسن الحال سوق دهد .

ريیس کل دادگستری استان بر رعایت نظم، وقت‌شناسی و برخورد خوب و مبتنی بر احترام با ارباب رجوع دادگستری تأکید و ابراز كرد: گرچه از هر حیث مجموعه دستگاه قضایی استان خوب بوده است اما تلاش برای بهتر بودن در تمام زمینه‌ها باید تداوم داشته باشد و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها در عین دقت بیشتر ، رفت و آمد ارباب رجوع به دستگاه قضایی کم كند.

حبیبی از تشکیل کمیته ممیزی در کنار کمیسیون نقل و انتقالات قضات خبر داد و گفت: این کمیته به پایش دقیق آراء قضات پرداخته با تعیین سطح علمی و لحاظ كردن بسیاری از فاکتور های مهم دیگر ، نقش ارائه نظرات مشورتی تأثیر گذار بر کمسیون نقل و انتقالات را دارد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار