امام جمعه یزد با اشاره به این که در آیات و روایات تاکید بسیاری به نماز جمعه صورت گرفته، گفت: صدا و سیما وجوب و ضرورت نماز جمعه را برای مردم تبیین کند.
کد خبر: ۴۵۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 14 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» در گردهمایی مدیران فرهنگی استان یزد با اشاره به سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور به امامت آیت‌الله طالقانی(ره)، اظهار کرد: با توجه به اینکه مسابقات فرهنگی در ایام مختلف از جمله این زمان برگزار می‌شود، لازم است که اهمیت و ضرورت اقامه نماز جمعه براساس آیات قرآنی به مردم تبیین شود.

وی تصریح کرد: صدا و سیما هم لازم است در این رابطه وارد شده و با طراحی ویژه برنامه‌های خاص و جذاب از جمله برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی، اهمیت این فریضه را به مردم تبیین نماید.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث نماز جمعه و وجوب آن باید برنامه‌هایی به صورت تبیینی توسط صدا و سیما برگزار شود و بر اساس آیات قرآن این مفاهیم به مردم بیان شود.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: لازم است در راستای ترغیب مردم استان به حضور در نمازهای جمعه نقاط مختلف استان، محل‌هایی که بیشترین حضور مردم در نماز جمعه دارند را مشخص کرده و از آنها تجلیل نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه‌های با موضوع نماز جمعه باید در طول سال انجام شود، گفت: لازم است که در ارتباط با فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه بیش از پیش در جامعه صحبت صورت گیرد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که حتما باید انجام شود، تهیه و انتشار کتابچه‌ای در ارتباط با نماز جمعه است که در چند صفحه در اختیار مردم قرار گیرد و اهمیت نماز جمعه به آنها بیان شود.

سردار اکبر فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد هم در این دیدار با اشاره به اینکه 6600 حلقه شجره طیبه صالحین در استان یزد فعال است، گفت: این آمادگی وجود دارد که در ایام مرتبط با برگزاری نخستین نماز جمعه کشور، این حلقه‌های صالحین به بحث در ارتباط با نماز جمعه و لزوم و وجوب آن بپردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار