رئیس جمعیت هلال احمر بافق از اجرای طرح آموزش خانواده های بافقی در برابر مخاطرات و بلایای طبیعی با عنوان طرح خادم در این شهرستان خبر داد و گفت:این طرح طی چند ماه اخیر آغاز شده و تا بهمن ماه سال جاری ادامه دارد.
کد خبر: ۴۷۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 02 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛جعفر حسن پور  افزود: 400خانوار بافقی تحت پوشش این طرح قرار می گیرند که  ، این طرح به صورت 12مرحله ای است و 10نفر داوطلب خادم به درب منازل افرادی که در ابتدا فرم ارزیابی اولیه را تکمیل و اعلام آمادگی برای شرکت در این طرح را کرده اند مراجعه میکنند.

وی خاطرنشان کرد:  درهر مرحله آموزش‌های امدادی به‌صورت سرپایی و در مدت‌زمان پنج‌دقیقه‌ای به خانوار داده میشودکه در پایان،از شیوه اجرای طرح ارزیابی  صورت می گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر بافق هدف از اجرای این طرح را آماگی خانواده ها در برابر مخاطرات و بلایا عنوان و افزود: جلب مشارکت خانوارها جهت یادگیری و یاددهی برای آمادگی جامعه در برابر مخاطرات و بلایا،از دیگر اهداف این طرح است .

حسن پور با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 94توسط شبکه بهداشت کشور،میانگین آمادگی خانواده ها در برابر حوادث 3.9درصد است  که این رقم بسیار پایینی است خاطرنشان کرد :طرح خادم جهت افزایش آمادگی خانواده های کشور در خصوص حوادث می باشد که این طرح تا سال 1400ادامه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد : بعدازاین طرح،آمادگی خانوار در برابر بلایا و خطرات از 3.9 درصد به 30 درصد افزایش پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار