رئیس بسیج سازندگی یزد از پرداخت تسهیلات 10 درصدی به صنایع تبدیلی کشاورزی این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰ 07 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»سید محمد میرقانعی  گفت: در موضوع اقتصاد مقاومتی از سال گذشته طرحی پایه‌ریزی شده است و امسال نیز ادامه کار و پیشرفت روند آن را داشته‌ایم و با وعده‌هایی که مجموعه بسیج داده بود نیز کارهایی صورت گرفته است.

وی با تأکید براینکه ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی تکمیلی می‌تواند ارزش‌افزوده بسیاری برای تولیدکننده داشته باشد، خاطرنشان کرد: قطب‌بندی صنایع تبدیلی تکمیلی بدین معنا که هر شهرستان می‌تواند حداقل یک محصول و یک سوژه به‌صورت خاص داشته باشد و با نشست‌های تخصصی و بهره‌گیری از صاحب‌نظران، نهایتاً با بحث و جمع‌بندی در شورای اداری شهرستان‌ها مصوب می‌شود به‌عنوان شاخص برای آن شهرستان در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این طرح قدم‌های اولیه خود را طی می‌کند و طی چندین سال طول می‌کشد تا اینکه هر منطقه به‌عنوان قطب آن محصول محسوب شود، خاطرنشان کرد: ازجمله موارد و تدابیری که در شهرستان‌ها صورت گرفته است می‌توان به فراوری مربای گل زعفران در شهرستان بهاباد، لوز خرمایی در بافق، زیلوبافی در میبد، محصولات کنجدی ازجمله حلواارده در اردکان و انار در تفت اشاره کرد.

میر قانعی بابیان اینکه حدود 70 نفر توانسته‌اند با این تسهیلات کار تولیدی خود را در سطحی حتی کوچک و محدود شروع کنند؛ افزود: امسال یک میلیارد و 230 میلیون تومان سهم تسهیلاتی بسیج بود که به‌عنوان مشوق کار قرار داده شد و درمجموع تسهیلات 10 درصدی 36 الی 48 ماهه‌ به افرادی که در قطب‌های مصوب صنایع تبدیلی تکمیلی فعالیت داشته‌اند و کار تولیدی را شروع کرده‌اند، اعطاشده است.

وی با تأکید براینکه اقتصاد باید مردمی باشد؛ خاطرنشان کرد: ما طالب این هستیم که کار مردمی انجام شود و پیشنهاد فعالیت‌ها به‌صورت علمی و تخصصی کارشده باشد و درنهایت پشتیبانی دستگاه‌ها در این موضوع بیشتر شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه ما سعی می‌کنیم نقش تسهیلگر را داشته باشیم، اذعان داشت: این تسهیلات از پنج میلیون تا 15 میلیون تومان بوده است و اگر این تسهیلات پشتوانه دولتی داشته باشد میزان تسهیلات می‌تواند افزایش یابد.

وی با اعلام این خبر که به دلیل محدود بودن منابع فعلاً پرداخت تسهیلات نداریم، اظهار داشت: در سال گذشته تا پایان سال ظرفیت اعطای تسهیلات برقرار و استقبال تا حدودی کمتر از سال جاری بوده؛ اما امسال ظرفیت ما کمتر و منابع نیز محدودتر شده است.

رئیس بسیج سازندگی استان با اشاره به اینکه کارخانجات و فعالیت‌های گسترده نیز در جامعه نیاز است لیکن قطره‌قطره می‌شود یک کار بزرگ انجام داد و با مشاغل کوچک و خرد فعالیت خود را آغاز کرد افزود: این افراد کارهای ارزشمندی را انجام داده‌اند که از نمونه بارز آن می‌توان به خانم نوری که در شهرستان ابرکوه مشغول به فعالیت هستند اشاره کرد.

میر قانعی در پایان عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با برخی از بانک‌ها صورت گرفته‌شده است تا بتوان ظرفیت را برای تسهیلات قرض‌الحسنه فراهم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار