مدیرعامل جمعیت واقفین سبز استان یزد، گفت: مجمع جمعیت واقفین سبز استان یزد به‌طورجدی به دنبال این است که در راستای ارتقای حفظ وضعیت محیط‌زیست استان یزد گام‌های اساسی برداشته شود.
کد خبر: ۵۷۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 10 March 2018

سید عباس هاشمی با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و درختکاری و تبریک میلاد حضرت فاطمه (س)، گفت: مجمع جمعیت واقفین سبز استان یزد به‌عنوان یک تشکل غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی از سال 1376 در هفته منابع طبیعی در استان شکل‌گرفته است و تاکنون در حوزه محیط‌زیست با محوریت موقوفه‌های سبز عمومی موجود در استان فعالیت دارد.

وی افزود: این مجمع در کنار حفظ و شناسایی و ترویج و توسعه فرهنگی وقف سبز عمومی، سایر مباحث محیط زیستی و منابع طبیعی در استان را دنبال می‌کند؛ همچنین کاشت و پاک‌سازی محیط‌زیست تا اقدامات فکری، پژوهشی و پیگیری برنامه‌های آموزشی در این راستا در اولویت این مجمع قرارگرفته است.

مدیرعامل جمعیت واقفین سبز استان یزد با تأکید بر اینکه مجمع جمعیت واقفین سبز استان یزد به‌طورجدی به دنبال این است که در راستای ارتقای حفظ وضعیت محیط‌زیست استان یزد گام‌های اساسی برداشته شود، اظهار داشت: این مجمع درصدد است تا در راستای ارتقای منطقه شیرکوه با همکاری و همیاری سایر تشکل‌ها محیط زیستی استان، مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط این منطقه به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده درآید تا هیچ هجمه‌ای به این عمود خیمه و تنفس گاه استان و همچنین محل رویش و حیات گونه‌های نادر استان یزد وارد نشود.

هاشمی با اشاره به اهمیت موضوع آب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابعاد محیط زیستی استان یزد، تصریح کرد: در این راستا جلسه‌ای با حضور جمعی از دوستداران محیط‌زیست، تشکل‌ها و مسئولین استان یزد برگزارشده است و امیدواریم با نتیجه‌ای که در انتهای جلسه گرفته‌شده است، شاهد تولید فکر و انعکاس راهکارهای مؤثر در حوزه‌های مختلف محیط‌زیست با اولویت مصرف بهینه آب با دورخیز مناسب در استان یزد باشیم.

این مسئول بابیان اینکه در حال حاضر ملاک ما در مصرف بهینه آب در همه عرصه‌ها ازجمله شرب، کشاورزی و صنعت است، عنوان کرد: در حال حاضر باید توجه داشته باشیم که تمام امکانات موجود از آب به‌دست‌آمده‌اند؛ لذا نباید در راستای مصرف بهینه آب کوتاهی صورت گیرد؛ همچنین باید آب را درست مصرف کرد تا علاوه بر کاهش مشکل آب برای آیندگان، باعث کاهش مشکل آب برای خودمان  نیز باشیم.

وی با تأکید بر اینکه این مجمع خوشبختانه موردتوجه و حمایت بسیاری از مردم و مسئولان واقع گردیده است، خاطرنشان کرد: امید است با حرکت نویدبخش مردم و مسئولین استان یزد به نقاط مثبت‌تری در آینده برسیم؛ همچنین انتظار ما از مسئولین این است که جدی‌تر پای این کار بایستند؛ چراکه شرایط حال حاضر از تذکر و نصیحت گذشته است و باید پا را از این مرزها فراتر بگذارند.

مدیرعامل جمعیت واقفین سبز استان یزد در پایان بابیان اینکه طی مدت فعالیت جمعیت، کارهای خوبی از سوی جمعیت صورت گرفته است، بیان داشت: جمعیت این مجمع در ابتدا 500 نفر بوده است و از عضوگیری جدید فعال نیستیم؛ چراکه بر این اعتقاد هستیم در راستای کیفیت کار این مجمع قدم‌های جدی برداشته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار