رئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: یکی از مشکلات اساسی سالمندان و معلولان این شهرستان مناسب نبودن محل رفت و آمد آنها در دستگاه های اجرایی است که باید مسوولان برای رفع آن اقدام کنند.
کد خبر: ۵۸۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ 11 April 2018

علیرضا علیزاده در جمع مدیران اجرایی شهرستان با اشاره به اینکه مناسب نبودن فضای رفت و آمد معلولان و سالمندان به برخی دستگاه ها موجب نارضایتی آنها شده است افزود: باید برای حل معضل موجود و رفاه حال جامعه هدف اقدام های اساسی انجام شود.
وی ادامه داد: مناسب سازی در ادارات دولتی فقط به ایجاد رمپ آن هم معمولا غیر استاندارد خلاصه شده این درحالی است که مناسب سازی تعریف جامع دارد و باید با اهداف مشخصی انجام گیرد.
این مسوول با بیان اینکه علاوه بر ادارات ، مناسب سازی فضای شهر و معابر و ورودی بانک ها برای رفت و آمد معلولان و سالمندان مناسب نیست از شهرداری و شورای اسلامی شهر، رسیدگی و حل مشکل را خواستار شد.
به گفته علیزاده در حال حاضر 2 هزار معلول و سالمند از خدمات اداره بهزیستی استفاده می کنند، باید برای رفاه حال و آسایش آنها ، مسوولان و دستگاه های اجرایی وظایف خود را انجام دهند.
وی با اشاره به بخشنامه ها و مواد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به ضرورت همکاری شهرداری با بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: این تعامل ضامن اجرای مطلوب قانون و ارائه خدمات مناسب به معلولان ، سالمندان و افراد با نیازهای خاص می شود.
به گفته وی استفاده از موزائیک طرح دار ویژه نابینایان ، حذف موانع رفت و آمد در پارک ها و بازدید از منزل گروه های هدف در بهزیستی و مراکز زیرپوشش از مهمترین کارها در خدمت به معلولان است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار