رییس موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) یزد:
رییس موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) یزد معتقد است که دانشگاه‎‎های یزد پاسخگوی نیاز داوطلبان بومی مقطع کارشناسی هستند و بهتر است داوطلبان یزدی این مقطع تحصیلی به جای انتخاب دانشگاه‎‎های سایر استان‎‎ها، دانشگاه‎‎های یزد را برای تحصیلات عالی خود برگزینند.
کد خبر: ۶۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 25 July 2015
به گزارش تابناک یزد، دکتر "محمد علی وحدت" در جمع مشاوران منتخب و ارشد آموزش و پرورش استان که در زمینه مشاوره رایگان داوطلبان ورود به دانشگاه با این موسسه همکاری دارند و همچنین جمعی از اصحاب رسانه، اهمیت مشاوره دادن به دانش آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی دانشگاهی مناسب و تاثیر آن در شکل‎‎گیری آینده آنها را یادآور شد.

وی اظهار کرد: دانشگاه‎‎های یزد پاسخگوی نیاز داوطلبان بومی مقطع کارشناسی هستند و بهتر است داوطلبان یزدی دانشگاه‎‎های استان را به جای دانشگاه‎‎های سایر استان‎‎ها برای تحصیل انتخاب کنند هر چند که برخی شاید برند دانشگاه‎‎های تهران را ترجیح بدهند ولی با این حال دانشگاه‎‎های استان به ویژه دانشگاه یزد کیفیت لازم را برای پاسخ گفتن به نیاز دواطلبان یزدی را دارد.

وحدت همچنین با اشاره به حذف دوره‎‎های شبانه دانشگاه یزد که غالباً 80 درصد داوطلبان بومی استان را تحت پوشش قرار می‎‎داد و در مقابل افزایش ظرفیت دوره‎‎های روزانه این دانشگاه، گفت: قطعاً دانش آموزان یزدی امسال اولویت‎‎های بالایی را برای پذیرش در این دانشگاه در نظر بگیرند و شاید دانشگاه‏‏های غیر انتفاعی استان نیز بتوانند جوابگوی دانشجویان بومی در سطح دوره شبانه استان باشد.

رییس موسسه آموزش عالی جواد در ادامه نیز به ظرفیت‌های ایجاد شده در این مرکز آموزشی به ویژه در بحث مهارت آموزی و اشتغال فارغ التحصیلان پرداخت.

دکتر "غضنفر میرجلیلی" معاون آموزشی و قائم مقام رییس این مرکز آموزش عالی نیز اظهار کرد: متاسفانه دانشگاه‎‎های کشورمان از مهارت آموزی فاصله گرفته اند و همین باعث شده تا در جامعه شاهد فراوانی فارغ التحصیلان فاقد شغل به دلیل نداشتن مهارت‎‎های لازم باشیم لذا باید دانشگاه‎‎ها در بحث‎‌‎‌های آموزشی خود این نکته را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به عملکرد موفقیت آمیز این موسسه آموزش عالی در مهارت آموزی دانشجویان، تاکید کرد: باید به نحوی عمل کرد که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی سر بار خانواده و جامعه نشوند.

وی در همین رابطه به فعالیت مرکز علم و کار در دانشگاه‎‎های استان اشاره کرد و از حمایت این مرکز آموزشی از دانشجویان صاحب ایده با همکاری پارک علم و فناوری یزد خبر داد.

"محمد سپهر" معاون دانشجویی مرکز آموزش عالی جواد نیز گفت: مشاوره رایگان انتخاب رشته برای داوطلبان ورود به دانشگاه در این مرکز آموزشی با ثبت نام از طریق سایت "WWW.IJU.IR" آغاز و در قالب یک مورد مشاوره گروهی و دو مورد مشاوره خصوصی با مشارکت 9 مشاور برجسته استان انجام می‎‎شود.

به گفته وی، موسسه مرکز آموزش عالی امام جواد(ع) یزد از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون بیش از 2300 دانشجو در مقاطع کاردانی تا کارشناسی ارشد را در 49 کد رشته تحت آموزش دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار